به گزارش ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با اشاره به بازگشایی مرز خسروی از آغاز عبور رسمی کاروان های حج و زیارت استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، همدان و کردستان از مرز خسروی خبر داد.

وی اظهار داشت: کرمانشاه امسال میزبان زائران اربعین حسینی است و قرار است بخشی از استانهای کشور از مسیر کرمانشاه و مرز خسروی تردد کنند. 

معاون استاندار کرمانشاه گفت: شهرداری در جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر اقدامی مانند ایام نوروز باید انجام دهد، جمع آوری موارد آسیب زا برای چهره استان و شهر هم جزو وظایف شهرداری بحساب می آید. 

وی در ادامه افزود: اقدامات و کشفیات دستگاه اطلاعات و امنیت استان قابل تقدیر بوده و اگر أین هوشیاری نمی بود می توانست مشکلاتی را برای ما به بار بیاورد.  

الهی تبار همچنین گفت: هفته مقدس یادآور حماسه سازی های نسلی است که در تاریخ ایران زمین نام خود را ثبت کردند و جانانه از مرزها دفاع کردند.

وی با اعلام اینکه کرمانشاه با تقدیم ۹ هزار و ۸۰۰ شهید از اقوام و مذاهب نقش ماندگاری در دفاع مقدس داشت. گفت: در طول جنگ تحمیلی، چهار بار مناطق استان مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و در ۳۴ عملیات رزمندگان کرمانشاه نقش آفرینی مستقیم داشته اند.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: مراکز آموزشی، پناهگاهها و مراکز درمانی استان مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفت و هزار و صد بار حمله موشکی به آن شد که ۲ هزار و ۷۰۰ شهید برجای گذاشت. کرمانشاه علاوه بر این در جنگ تحمیلی همزمان در خط مرزی، کمک و پشتیبانی جبهه و پذیرایی از مهاجرین و آوارگان نیز نقش آفرین بود.

وی اظهار داشت: امروز هم به مانند دفاع مقدس در حال جنگ اقتصادی هستیم. آنچنان که جنگ نظامی برای ما تلفاتی به بار آورد، جنگ اقتصادی نیز هزینه ها و تلفاتی را خواهد داشت که برای اقشار آسیب پذیر بیشتر احساس می‌شود. 

الهی تاکید کرد: ما در جنگ اقتصادی نیز به مانند جنگ تحمیلی پیروزمندانه استقامت و مقاومت خواهیم کرد و از گذرگاه های سخت عبور می کنیم آنچنان که امروز نیز با صبوری و مقاومت مردم و تدابیر اندیشیده شده و منویات رهبری مقاومت کرده ایم.
۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.