به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز جلیلیان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: یکی از همکاران قضایی دادسرای قصرشیرین در این مرکز حضور دارد و از این رو آمادگی کامل را برای خدمتگزاری به زائران و ارائه خدمات قضایی و برخورد با جرایم و تخلفات احتمالی داریم.

وی اظهارداشت: امید است که با توجه به فضای معنوی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و همکاری بسیار خوب زائران، شاهد کمترین میزان تخلفات و جرائم باشیم.  

دادستان شهرستان قصرشیرین گفت: زائران به هیچ وجه بدون گذرنامه به مرز مراجعه نکنند چون خروج از کشور با گذرنامه معتبر انجام می شود.

جلیلیان ادامه داد: زائران بدانند که در کشور عراق در خصوص جرائم مربوط به موادمخدر قوانین بسیار سختگیرانه ای وجود دارد و بعضا مشاهده شده که به دلیل نگهداری مقدار بسیار کم از مواد مخدر، شخص متهم ماه ها در زندان بوده است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا  ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز  شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.