به گزارش ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز یکشنبه در حاشیه آیین رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقتدار نیروهای مسلح در واقع اقتدار نظام جمهوری اسلامی و مردم شهیدپرور ما است.

وی افزود: آمریکا ۴۰ سال است ایران اسلامی را تهدید می‌کند و به هیچ جایی نرسیده و روز به روز بر اقتدار کشورمان افزوده شده است.

استاندار کرمانشاه، ملت ایران را منسجم، متحد و یکپارچه دانست و گفت: رمز موفقیت ملت ایران در طول این ۴۰ سال حفط وحدت وانسجام ملی بوده است.

بازوند، بر حفظ این اتحاد و انسجام تاکید کرد و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و اتحاد هستیم. 

او به امنیت مثال زدنی کشورمان نیز اشاره کرد و آن را مرهون زحمات و تلاش‌های نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی دانست و از آنها بابت تامین امنیت قدردانی کرد.  

نیروهای مسلح مستقر در استان کرمانشاه روز یکشنبه ۳۱ شهریور مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس در قالب رژه، توان رزمی، نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه و با اشغال شهر قصرشیرین توسط ارتش بعث عراق آغاز شد و در سال ۶۷ نیز با حمله منافقین از همین مرز و شکست آنها در تنگه مرصاد به پایان رسید.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت در هشت سال دفاع‌ مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید که بیشتر آنها ۱۷ تا ۲۳ ساله بودند، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.