به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسمی که به همین مناسبت در دبستان اقبال ناحیه سه کرمانشاه برگزار شد، گفت: امسال ۳۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی راهی مدارس استان می شوند که ۳۲ هزار نفر آنها سال اولی هستند.

مجید یزدان پناه با بیان اینکه امسال ۲۲ هزار کودک نیز به پیش دبستانی می روند، بر اهمیت دوره پیش دبستانی برای آمادگی دانش آموزان سال اول و ورود به مدرسه تاکید کرد.

وی در ادامه شعار سال تحصیلی جدید را «طرح سوال، مهر کمال» عنوان کرد و پرسش گری را زمینه کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان در آینده دانست و گفت: دانش آموزان با روش طرح سوال با همراهی معلمان به جواب می رسند و این قدرت ذهن آنان را افزایش می دهد. 

یزدان پناه در بخش دیگری از سخنان خود از والدین خواست انجمن اولیا را  به ویژه پدران جدی بگیرند که بسیار در شکوفایی و رشد مدارس و دانش آموزان تاثیرگذار است.

ورود کتاب های تقویتی به مدارس ابتدایی ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه از والدین خواست از کتاب های تقویتی برای دانش آموزان دوره ابتدایی به هیچ وجه استفاده نکنند و بگذارند دانش آموزان بیشتر بازی و تفریح کنند و آنها را بی مورد تحت فشار درس خواندن قرار ندهند.

یزدان پناه گفت: دروس دانش آموزان کلاس اول تا ششم هیچ تاثیری در کنکور ندارد و فقط آنها را تحت فشار قرار می دهد به همین دلیل امسال استفاده از کتاب های تقویتی در مدارس ابتدایی ممنوع شده و در عوض کلاس های بازی آنها را افزایش داده ایم.

او به والدین توصیه کرد بیشتر به روش صحیح استعدادیابی دانش آموزان توجه کنند تا اینکه آنها را به رشته های که خودشان می خواهند هدایت کنند.

کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت؛ ۳۵۰ هزار دانش آموز،  چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار معلم دارد که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش، بیشتر جمعیت استان جزء خانواده این سازمان است.

۳۲۰۹/۸۰۶۶  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.