به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما، روز یکشنبه در آئین رژه نیروهای مسلح مستقر در استان کرمانشاه در بزرگراه حضرت امام (ره) با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس افزود: امروز امنیت در همه ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی در ایران برقرار است و این برگرفته از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی می‌باشد.

او با اشاره به اینکه نظام ولایت فقیه امروز در دنیا یک نظام منحصر به فرد و خاص است، گفت: ایران اسلامی ام‌القرای جهان اسلام است و چشم مردم بیش از ۵۰ کشور اسلامی به کشورمان است.

وی با اعلام اقتدار و قدرت ایران اسلامی در دنیا، گفت: اگر تا دیروز اسرائیل شعار از نیل تا فرات را مطرح می‌کرد امروز دیگر خبری از این شعارها نیست و این به دلیل قدرت و اقتدار ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت که امروز ملت ایران در دفاع از ملت‌های مسلمان منطقه در برابر دشمنان اسلام به پاخاسته و امنیت آنها را نیز تامین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دفاع مقدس یک الگوی جدیدی در سبک مدیریتی کشور به وجود آورده است، گفت: این سبک مدیریتی ایران اکنون در دنیا توسط بسیاری از کشورها الگوبرداری می‌شود.

آیت الله علما، فرهنگ دفاع مقدس را منجر به خودباوری در میان مسلمانان کشورهای دیگر دانست و افزود: امروز حزب الله لبنان به آنچنان خودباوری و مقاومت رسیده که چهارمین ارتش مقتدر دنیا را به زانو درآورده است.

او با گرامیداشت نام و یاد خاطره همه شهدا و ایثارگران، گفت: شهدا و ایثارگران کردند که امروز ایران به عنوان ابرقدرت منطقه در دنیا مطرح باشد و ملت ایران هم در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب، امام و شهدا به پای این انقلاب و اهداف آن ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دفاع مقدس یادآور هشت سال ایستادگی، مقاومت و سلحشوری ملت ایران بود، گفت: این دفاع در دنیا به پدیده‌ای تبدیل شده به طوریکه امروز هیچ کشوری نمی‌تواند نگاه کج به ایران اسلامی کند.

آیت الله علما با بیان اینکه دفاع مقدس امروز به صورت یک پدیده تاریخی درآمده است، افزود: کشورهای زیادی به رژیم بعث عراق در برابر ایران کمک کردند اما امام (ره) بابصیرت، آگاهی و اظهارات شجاعانه و مواضع حکیمانه همه آنها را تحقیر کرد.

او دفاع مقدس را تنها دفاع از آب و خاک ندانست و گفت: دفاع مقدس دفاع از فرهنگ، اصول قرآن و اصول رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) بود.

او اقتدار و عظمت امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را موجب امنیت پایدار در کشور دانست و گفت: در سایه این امنیت مردم ما در آسایش و آرامش به سر می‌برند.

نیروهای مسلح مستقر در استان کرمانشاه روز یکشنبه ۳۱ شهریور مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس در قالب رژه، توان رزمی، نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه و با اشغال شهر قصرشیرین توسط ارتش بعث عراق آغاز شد و در سال ۶۷ نیز با حمله منافقین از همین مرز و شکست آنها در تنگه مرصاد به پایان رسید.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت در هشت سال دفاع‌ مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید که بیشتر آنها ۱۷ تا ۲۳ ساله بودند، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.