به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار بهمن ریحانی روز یکشنبه در آئین رژه نیروهای مسلح مستقر در استان کرمانشاه در بزرگراه حضرت امام (ره) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نام و یاد شهدا و ایثارگران، افزود: دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت و پایداری را که برگرفته از فرهنگ ناب عاشورای حسینی (ع) است در میان مردم ایران ترویج و نهادینه کرد.

وی تصریح کرد که براساس این فرهنگ اصیل و ماندگار بود که ملت ایران در همه صحنه‌های انقلاب شجاعانه و مقتدرانه در برابر دشمنان ایستاده است.

او این روحیه را بزرگترین و مهمترین عامل اقتدار ملی و بازدارندگی دانست و گفت: امروز همه دشمنان ملت ایران و در راس آنها آمریکا از روحیه مقاومت این ملت بیم و هراس دارند.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه در ادامه همچنین دفاع مقدس را منجر به خودباوری و اتکای به درون ملت ایران دانست و افزود: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن راهبرد «ما می توانیم» و ما «پیروزیم» را به دنیا نشان داد.

سردار ریحانی با بیان اینکه ملت ایران اهداف و آرمان‌های بلندی در سر دارد، افزود: این ملت ثابت کرده که در راه رسیدن به این آرمان‌ها شکست ناپذیر است و در سایه ولایت فقیه و قدرت نیروهای مسلح و پشتیبانی‌های مردم روز به روز بر اقتدار و عظمت این ملت و سرزمین افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران با آگاهی و بصیرت در موضع برتر در برابر دشمنان‌ ایستاده اند، گفت: روحیه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در کنار رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب و اقتدار و عظمت نیروهای مسلح پیروزی‌های بزرگتری را برای ملت ایران در برابر دشمنان رقم خواهد زد.

نیروهای مسلح مستقر در استان کرمانشاه روز یکشنبه ۳۱ شهریور مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس در قالب رژه، توان رزمی، نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه و با اشغال شهر قصرشیرین توسط ارتش بعث عراق آغاز شد و در سال ۶۷ نیز با حمله منافقین از همین مرز و شکست آنها در تنگه مرصاد به پایان رسید.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت در هشت سال دفاع‌ مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید که بیشتر آنها ۱۷ تا ۲۳ ساله بودند، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.