مرزبان نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تخریب ۷۸ مدرسه در زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه، گفت: باتوجه به کمک خیرین‌ مدرسه‌ساز بنا شد که ۲۰۵ مدرسه در مناطق زلزله‌زده ساخته شود.

وی افزود: از این تعداد ۷۳ مدرسه مهرماه سال گذشته افتتاح شد و مهرماه امسال نیز ۷۲ مدرسه دیگر افتتاح می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه در ادامه توضیح داد: از ۷۸ مدرسه تخریبی در زلزله، ۲۵ مدرسه مربوط به مناطق شهری و ۵۳ مدرسه مربوط به مناطق روستایی بودند که کار ساخت تمام مدارس روستایی به پایان رسیده و تمام مدارس شهری نیز بجز یک مورد تکمیل شده است؛ این یک مورد هم به دلیل مشکلات اعتباری با تاخیر ۲۰ روزه در مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

نظری افزود: این مدارس با صرف اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق خیرین مدرسه‌ساز احداث شده‌ است.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه ۷۲ مدرسه‌ای که مهرماه افتتاح می‌شود، ۳۸۱ کلاس درس دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد کرمانشاه گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۳۰۳۳/۹۶۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.