به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شریعتمداری عصر پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امروز نظام کاری دنیا در حال پوست اندازی است و ما نیز برای عقب نماندن از این قافله باید نگاهی نو به اشتغال داشته باشیم.

وی افزود: امنیت شغلی، داشتن بیمه و مزایای دیگر مربوط به آن و داشتن قراردادهای دائم تا زمان بازنشستگی از جمله حقوق کارگران است که سعی کرده‌ایم در کشورمان رعایت شود.

شریعتمداری با بیان اینکه جامعه کارفرمایی و کارگری هر دو از یک خانواده هستند، گفت: این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و بدون شک هرکدام آن‌ها بدون وجود دیگری نمی‌تواند توفیقی داشته باشد.

وزیر کار در ادامه به کاهش نرخ بیکاری کشور در بهار امسال نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در حالی که این نرخ برای بهار ۹۷ عدد ۱۲.۱ درصد را نشان می‌داد در بهار امسال به ۱۰.۸ درصد رسید؛ این در حالیست که دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی همه توان خود را برای ضربه زدن به کشور به کار بسته بودند.

وی همچنین به کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: کاهش ۴.۷ درصدی بیکاری نسبت به بهار سال قبل باعث شد تا نرخ بیکاری در این استان از ۱۹.۴ درصد به ۱۴.۷ درصد برسد.

شریعتمداری در ادامه به توجه ویژه دولت به اشتغال استان‌ها خصوصا در حوزه روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: در این میان دولت توجه ویژه‌ای به استان کرمانشاه داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در حالی که سهمیه اختصاص یافته به استان کرمانشاه در حوزه تسهیلات اشتغالزایی روستایی ۵۳۷ میلیارد تومان بود، با رایزنی‌های فراوان انجام گرفته ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر به این مبلغ اضافه شد.

وی گفت: از مجموع این مبالغ تاکنون ۸۹۰ میلیارد تومان به استان کرمانشاه تخصیص یافته و تاکنون نیز ۷۵۰ میلیارد تومان آن به متقضایان واجد شرایط پرداخت شده است.

شریعتمداری تصریح کرد: با اختصاص این ملبغ تسهیلات باید ۳۱ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شود که خوشبختانه بخش قابل توجهی از این تعهد اشتغال در کرمانشاه محقق شده است که ثمره آن کاهش حدود پنج درصدی نرخ بیکاری در فصل بهار امسال بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش به فراهم کردن سالانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جهیزیه برای دختران دم‌بخت زیر پوشش بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۶۰ نفر از دختران مددجوی این نهاد حمایتی در منطقه اورامانات با دریافت این جهیزیه راهی خانه بخت شدند.

وی همچنین به زیر پوشش قرار گرفتن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد زلزله زده استان کرمانشاه زیر چتر حمایتی بهزیستی خبر داد و گفت: خدمات مورد نیاز به صورت مرتب به این افراد ارائه می‌شود.

شریعتمداری در پایان از پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: به زودی نمایندگانی از وراتخانه برای پیگیری این مشکلات به استان اعزام و جلسات کارشناسی با حضور استانداری کرمانشاه و نمایندگان بخش خصوصی برگزار می‌شود.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای افتتاح چند طرح تولیدی و عمرانی به استان کرمانشاه سفر کرده در اولین برنامه خود صبح پنجشنبه به شهرستان پاوه سفر کرد و با حضور در یادمان شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس با امام این شهر نیز دیدار و گفت و گو نمود.

بازدید از شرکت صنعت گستر سدید و توسعه شرکت لاوین پلاستیک بیستون، حضور در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی، جلسه شورای اداری استان با رویکرد اشتغال و حضور در ششمین نشست اعضای مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌های وزیر تعاون در کرمانشاه است.

۷۴۵۸/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.