به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به برنامه اشتغال پایدار روستایی در کشور اشاره کرد و افزود: دولت با کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب، ۱.۵ میلیارد دلار منابع و تسهیلات ارزان قیمت را از صندوق توسعه ملی در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که به نوعی تکفل ایجاد شغل را برعهده دارند، قرار داد.

وی نحوه تخصیص این اعتبار به استان‌ها را براساس میزان محرومیت و نرخ بیکاری عنوان کرد و اظهار داشت: این سیاست در بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت تاثیرگذار بود و شرایط مطلوب‌تری را در حوزه اشتغال ایجاد کرد.

شریعتمداری، عملکرد استان کرمانشاه را در جذب تسهیلات روستایی خوب توصیف کرد و گفت: این استان همه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته را جذب کرده و این تسهیلات در نقاط مرزی با نرخ سود چهار درصد، در نقاط غیرمرزی و محروم با نرخ سود ۶ درصد و برای سرمایه در گردش با نرخ سود ۱۰ درصد در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیل و زلزله را از مشکلات این استان و مردم عنوان و تصریح کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق زلزله‌زده از همین منابع روستایی تخصیص داده شد.

او به مشکل مددجویان زیر حمایت بهزیستی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مدیرکل بهزیستی مبلغ ۵۶۰ میلیون تومان را برای مابه‌التفاوت سهم پرداختی مددجویان تامین کرده است.

این وزیر دولت دوازدهم، کمبود مهارت دانش‌آموختگان را مهمترین مشکل در کشور دانست و تاکید کرد: هرچه افراد مهارت داشته باشند و ما در این زمینه بیشتر کار کنیم وضعیت اشتغال در کشور بهتر خواهد شد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور نسبت به گذشته تفاوت کرده است، گفت: توانایی‌های درونی و استفاده از امکاناتی که ایجاد اشتغال را در کشور توسعه دهد به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای افتتاح چند طرح تولیدی و عمرانی به استان کرمانشاه سفر کرده در اولین برنامه خود صبح پنجشنبه وارد شهرستان پاوه شد و با حضور در یادمان شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس با امام این شهر نیز دیدار و گفت و گو نمود.

بازدید از شرکت صنعت گستر سدید و توسعه شرکت لاوین پلاستیک بیستون، حضور در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی، جلسه شورای اداری استان با رویکرد اشتغال و حضور در ششمین نشست اعضای مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌های وزیر تعاون در کرمانشاه است.

۳۲۰۳/۳۲۰۹/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.