کوروش محمودیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سالگرد هفته دفاع مقدس و مقاومت به یادماندنی مردم غیور شهرستان گیلانغرب، افزود: گردآوری مستندات لازم در رابطه با چهارم مهر به منظور ارائه به مرکز در حال انجام است که در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان نیز توسط استاندار کرمانشاه بر تحقق این خواسته به عنوان مطالبه به حق مردم دومین شهر مقاوم کشور تاکید شد.

وی با قدردانی از رشادت‌های مردم گیلانغرب در هشت سال دفاع مقدس،  از اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: امروز همه وظیفه داریم پاسدار روزهای حماسه و ایثار و ارزش‌های ماندگار آن ایام گرانبها باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب اضافه کرد: نواختن زنگ مقاومت، تجلیل و نکوداشت پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌های شهدا، برپایی ایستگاه‌های پذیرایی مردمی،  نمایشگاه ادوات نظامی و دفاع مقدس از برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گیلانغرب است.

محمودیان افزود: گرامیداشت چهارم مهرماه روز مقاومت مردم گیلانغرب با اجتماع چهار هزار نفری با حضور مسئولان کشوری و لشگری و ایراد سخنرانی توسط یکی از مسئولان ارشد کشور از دیگر برنامه‌های شهرستان برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

مردم غیور شهرستان گیلانغرب در روز چهارم مهرماه ۵۹ پس از تجاوز ارتش رژیم بعث عراق در ورودی شهر گیلانغرب با مقاومت جانانه موفق شدند علاوه بر جلوگیری از سقوط شهر متجاوزان را تا عمق ۱۰ کیلومتری شهر گیلانغرب به عقب برانند.

این شهرستان در طول دوران دفاع مقدس ۷۵۰ شهید، ۲ هزارو ۲۵۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده تقدیم انقلاب و کشور کرد، همچنین پنج هزار و ۸۰۰ شهید مهاجر نیز در این خطه تقدیم دفاع از کیان کشور شده اند.

گیلانغرب در دوران دفاع مقدس ۱۲ هزار رزمنده بومی را برای دفاع از مرزهای کشور تربیت کرد که در قالب یک تیپ مستقل عمل کردند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

۳۰۱۲/۷۳۹۸/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.