به گزارش ایرنا؛ مهرداد سالاری روز پنجشنبه در جریان بازدید از روند ساخت و ساز بیمارستان خصوصی "حکیم" در شهر کرمانشاه اظهار داشت: لازم نیست تصدی گری حوزه سلامت صرفا در اختیار دولت باشد بلکه می‌توان مانند بخش‌های دیگر از بخش خصوصی در این حوزه استفاده کرد تا نظام سلامت کارآمد شود.

وی افزود: ساخت بیمارستان توسط بخش خصوصی یا راه‌اندازی مراکز درمانی توسط سرمایه‌گذاران می‌تواند کمک بزرگی به تحول در حوزه بهداشت و درمان باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: قطعا از ورود بخش خصوصی به حوزه بهداشت و درمان با اعطای تسهیلات و مشوق‌های لازم حمایت خواهیم کرد .

سالاری با بیان اینکه استان کرمانشاه قطب پزشکی و درمانی غرب کشور است، ادامه داد: این استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه خدمات پزشکی دارد که می‌توان در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری برای رونق توریسم درمانی از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان با همکاری دفاتر گردشگری کرمانشاه برای جذب بیماران عراقی تحرکی ایجاد کرد، گفت: دفاتر گردشگری امکان خوبی برای همکاری با چنین بیمارستان‌هایی در راستای جذب توریسم هستند و باید از پتانسیل آنها بهره برد.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است. 

چند بیمارستان بخش خصوصی در استان کرمانشاه اکنون در حال ساخت است.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.