به گزارش ایرنا، پیمان سلیمی روز پنجشنبه در همایش "سند تحول بنیادین در تربیت دینی و هویت کودکان ایرانی" که با حضور مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: مؤسسات قرآنی می‌توانند با پتانسیل بالایی که در حوزه‌های اجتماعی دارند، گام بسیار مهمی برای تربیت دینی خانواده‌ها و کودکان مطابق با فرامین و سیاست‌های رهبری و توصیه‌های مؤکد معظم‌له بردارند.

وی ارتباط تنگاتنگ حوزه پیش‌دبستانی با آموزش‌ و پرورش و برگزاری کارگاه‌های روش تدریس و بروزرسانی آموزش‌های پیش‌دبستانی برای مؤسسات قرآنی را ضروری دانست.

کارشناس مسئول معاونت آموزش ابتدایی اداره آموزش‌ و پرورش کرمانشاه هم در این همایش، بازیابی هویت کودکان را ضروری دانست و گفت: برای دستیابی به این مهم مؤسسات قرآنی در کنار جشن‌ها و مراسم‌های سوگواری، داستان‌هایی را هم از شاهنامه برای کودکان بازگو کنند.

فرامرز دهنوی افزود: مؤسسات قرآنی باید با توجه به تهیه سند تحول در امر تربیت کودکان با معیارهای قرآنی، با علم روز پیش رفته و سعی کنند تا با امکانات خاصی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد به جذب حداکثری در این حوزه بپردازند.

دکتر مهنوش خزایی استاد و مدرس دانشگاه نیز در ادامه سند تحول بنیادین را سند نوینی در عرصه فرهنگی و تربیت دینی طبق معیارهای قرآن و آموزه‌های اهل‌بیت دانست و بر بازیابی هویت ایرانی - اسلامی و نشر این مطالب و آموزش خاص آن توسط خانواده‌ها تاکید کرد.

این فعال اجتماعی استان، ارتباط بیش از پیش مؤسسات قرآنی با خانواده‌ها در حوزه کودک و برگزاری دوره‌هایی در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در مورد سند تحول بنیادین را از سلسله مباحث گام دوم انقلاب لازم و ضروری دانست.

خزایی با تذکر به مسئولان فرهنگی در خصوص عدم تدوین چشم‌انداز و سندی خاص در حوزه کودک، گفت: اگر مسئولان ما بخواهند گام اساسی و بنیادین در ساختارهای تربیت اجتماعی و شناسایی هنجارها و رواج هنجارهای اجتماعی بردارند، باید برای تهیه سند تحول در حوزه تربیت دینی اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه نیز در ادامه به آموزش سرفصل‌ها در حوزه‌های دینی، قرآنی، خلاقیت و نوآوری در امر آموزش کودکان پرداخت و اشاره کرد که در برخی مواقع مؤسسات قرآنی آنچنان قوی فعالیت می‌کنند که هر کدام از آنها می‌توانند صاحب نظراتی قوی در امر کمک‌رسانی در تهیه و تألیف کتب آموزشی برای آموزش پیش‌دبستانی و دبستان‌ها باشند.

شهین سیفی ابراز امیدواری کرد که با همکاری نهاد آموزش‌ و پرورش و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان، شاهد ارتقا و تعالی تربیت دینی و هویت ایرانی-اسلامی در کودکان استان کرمانشاه باشیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۲۰ مؤسسه قرآنی است که ۵۰ مؤسسه قرآنی در شهرستان کرمانشاه فعالیت دارند.

از ۱۲۰ مؤسسه قرآنی فعال در استان ۶۰ مؤسسه زیر نظر اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بقیه آن زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی است.

۳۰۳۳/۳۲۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.