بهناز کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، درخصوص آخرین مورد پیوند عضو در استان گفت: شب گذشته پیکر یک مرد ۴۴ ساله از اهالی شهرستان سنقر که به مرگ مغزی مبتلا شده بود با رضایت همسر و فرزند، برای اهدا به تهران منتقل شد.

کریمی اظهار داشت: در کل سال گذشته هفت مورد اهدای عضو در سطح استان داشته ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمان امکان عمل پیوند عضو در کرمانشاه میسر می شود، اضافه کرد، سازوکار، تجهیزات و نیروی انسانی مناسب برای این امر در کرمانشاه وجود دارد، ولی باید تعداد متقاضیان پیوند عضو در کرمانشاه بالا رود که به همکاری مردم در این زمینه نیاز داریم.

این مسوول اظهار داشت: متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو می توانند شماره کارت ملی خود را به سامانه ۳۴۳۲ ارسال کنند و در حال رایزنی با شهرداری برای ایجاد یک مکان در فرهنگسرا برای ثبت نام حضوری هستیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همه باید بدانند فردی که بنا به تشخیص پزشکان به مرگ مغزی مبتلا شده قابل بازگشت به حیات نیست و در این صورت خانواده بیمار ۲ راه دارد یا باید بیمار مبتلا به مرگ مغزی را خاک کند و یا به اهدای اعضای بدن او رضایت دهد.
وی افزود: امیدواری به زندگی و بازگشت به حیات یکی از مهم ترین علل نارضایتی خانواده بیماران مبتلا به مرگ مغزی برای اهدا است در حالی که در صورت تایید نهایی مرگ مغزی، بیمار زنده نخواهد شد.

این مسئول ادامه داد: هر روز که از مرگ مغزی بیمار می گذرد یک عضو از بدن او از دست می رود و غیرقابل استفاده می شود و اگر با ارائه آموزش های لازم همه در جریان جزییات مرگ مغزی قرار گیرند این فاصله کاهش می یابد.

۷۴۶۰/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.