به گزارش ایرنا، «رضا معممی مقدم» عصر یکشنبه در مراسم مهر تحصیلی که در بقعه امامزاده ابراهیم کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ۸۸ درصد مهر تحصیلی از محل موقوفات و ۱۲ درصد آن از طریق حمایت خیرین تامین شده است.
وی افزود: یک هزار و ۵۱۳ موقوفه پیرامون مهر تحصیلی داریم که از این تعداد ۵۵۳ موقوفه دارای درآمد هستند.
مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این سازمان امسال ۳۰ هزار بسته حمایتی بین دانش آموزان توزیع می کند، گفت: از سال ۹۱ تا ۹۷ حدود ۲۰۵ هزار و ۴۱۰ بسته مهر تحصیلی توزیع کردیم.
معممی مقدم اظهار داشت: بسته‌های مهر تحصیلی در میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت مناطق کم برخوردار توزیع می شود و در این راستا پوشش تمام مقاطع تحصیلی را در نظر گرفتیم.
وی تاکید کرد: از ویژگیهای بسته های مهر تحصیلی سفارش‌سازی اقلام با توجه به شعار سال و تقویت تولیدکنندگان و کارآفرینی در کشور انجام شد و صددرصد اجناس ایرانی هستند.
این مقام مسئول، بیسوادی و آسیب های اجتماعی را مرتبط به هم دانست و گفت: امسال مصادف با هفتمین دوره مهر تحصیلی است که هزینه آن از محل نیات واقفین تامین می شود.
معممی مقدم هدف از اجرای این طرح را ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور دانست و ادامه داد: همچنین مدیریت مشارکت اجتماعی، جذب خیرین و ایجاد انگیزه برای وقف‌های جدید، شفاف سازی و اطلاع رسانی در اجرای نیات واقفین از دیگر اهداف طرح مهر تحصیلی است.
وی با بیان اینکه کرمانشاه در رتبه بندی توزیع بسته های مهر تحصیلی رتبه اول در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: این مهم با مجاهدت واقفان و وصیت ژرف نیک اندیشان این استان رقم خورده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش آموز است.
۹۶۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.