به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز شنبه در جلسه شورای اداری کرمانشاه که در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: در دوران دفاع مقدس باوجود اینکه دست ایران از تجهیزات نظامی و تدارکات در مقابل دشمنان و استکبار خالی بود ولی باوحدت، اخلاص بین مسئولان و مردم و روحیه دینی دشمن را مجبور به عقب نشینی شد. 

وی در ادامه با اشاره به هزار و ۱۵۰ بار بمباران و موشک باران کرمانشاه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دوران دفاع مقدس سند افتخارات مردم استان با داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق بود، زیرا از پیر و جوان، دانش آموز و کودک در مقابل دشمن ایستادگی از خود نشان دادند و منطقه را ترک نکردند و این رشادت ها و حماسه ها باید برای مسئولان و مردم بارها بارها گفته شود.

رنجبر از همه ادارات و بخشداری ها خواست با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، هنری، آذین بندی ادارات و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس خود، به بهترین شکل ممکن هفته دفاع مقدس را گرامی بدارند چرا یادآوری ارزش های دفاع مقدس برای شرایط کنونی کشور بسیار اهمیت دارد.

فرماندار کرمانشاه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را حاکم شدن ارزش های دینی و رشادت های دفاع مقدس دانست و از مدیران ادارات خواست، ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس را برای احیای ارزش های آن دوران و بالا بردن روحیه مقاومت و ایستادگی مردم در شرایط سخت تشکیل دهند.

رنجبر در ادامه با بیان اینکه امسال سپاه پاسداران میزبان برگزاری رژه دفاع مقدس در شهر کرمانشاه است؛ سخنرانی در خطبه های نماز جمعه، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های ایثارگران و شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی هنری، فرهنگی، ویزیت رایگان بیماران در۲ درمانگاه امام رضا (ع) و ظفر، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران و برگزاری نمایشگاه عکس از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

فرماندار کرمانشاه در پایان نواختن زنگ حماسه در مدارس را یکی دیگر از برنامه های مهم دفاع مقدس عنوان کرد و بر اعزام رزمندگان و ایثارگران به مدارس برای بازگویی خاطرات آن دوران تاکید کرد.

استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار جانباز، هزار و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

۳۲۰۹/۸۰۶۶   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.