حسن عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به انتقاداتی که از کاهش یکباره ۴.۷ درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در بهار ۹۸ شده، گفت: طبق آمار سامانه رصد استان در سال ۹۷ بیش از ۵۰ هزار شغل در کرمانشاه ایجاد شد که بخشی از آن مربوط به عملکرد ستادهای بازسازی مناطق زلزله‌زده و حوزه ساخت و ساز بوده است.

۶۵ متر مربع ساخت و ساز، یک شغل جدید است

به گفته عزیزی «براساس یک قاعده مشخص، هر ۶۵ متر مربع ساخت و ساز معادل یک شغل جدید حساب می شود.»

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین گفت: اینکه گفته می شود کاهش نرخ بیکاری بهار ۹۸ استان ناشی از اشتغالزایی نیست بلکه نتیجه کاهش جمعیت افراد جویای کار و دلسردی آنان است، یک ادعای کاملا اشتباه و غیرعلمی است زیرا اساسا چنین ادعایی قابل پیمایش نیست.

به گفته او، وقتی مرکز آمار به عنوان مرجع رسمی انتشار آمار اقدام به اعلام نرخ بیکاری می کند، فریب چنین موضوعاتی را نمی خورد و تمام سرفصل های قابل پیمایش را در نظر می گیرد.

عزیزی افزود: جمعیت فعال یا بیکار و جویای کار است یا شاغل؛ نمی شود یک سرفصل جدید به عنوان «افراد جویای کار دلسرد» را به آن اضافه کرد.

او توصیه کرد که به جای مخدوش کردن آمارهای رسمی تلاش کنیم که اشتغالزایی و بهره وری را در استان بالا ببریم.

افتتاح ۲ کافه کارآفرینی

عزیزی در ادامه عنوان کرد: ۸۵ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری برای استان کرمانشاه مصوب شده که به صورت کمک در کاهش سود تسهیلات دریافتی برای واحدهای اشتغالزا هزینه می شود.

افتتاح ۲ کافه کارآفرینی توسط بخش خصوصی از دیگر اقداماتی است که به گفته عزیزی برای اشتغالزایی در استان انجام شده و هدف از ایجاد آن ایجاد مکانی برای تبادل نظر، همفکری و اشتراک‌گذاری طرح‌ها بین کارآفرینان و سرمایه گذاران است.

او با اشاره به هدف گذاری سند جامع اشتغال استان برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۸ گفت: برای تحقق این هدف امسال باید حدود ۶۰ هزار شغل ناخالص یا ۲۰ هزار شغل خالص در استان ایجاد شود.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۳۵ هزار بیکار دارد.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال به ۱۴.۷ درصد رسید که ۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.

۷۴۴۴/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.