به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده استان‌های کشور تا پایان امسال خبرداد.

مهدی جمالی نژاد در حاشیه بازدید از روند بازسازی شهرستان سرپل ذهاب افزود: در جریان سیل امسال ۱۶۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دید که کار تعمیر تمامی واحدهای تعمیری پایان یافته و عملیات ساخت واحدهای مسکونی تخریب شده نیز تا پایان امسال به اتمام می رسد.

وی اظهار داشت: استان کرمانشاه در جریان سیل امسال، عملکرد موفقی در انجام اقدام های پیشگیرانه داشت که باعث شد خسارات خیلی کمی داشته باشد.

بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا از طریق مرزهای کرمانشاه وارد کشور شد

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در پنج ماه سپری شده از سال جاری ۲۴ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۱۰۶ دلار به وزن ۱۱ هزار و ۶۱۵ تن کالا از طریق گمرکات استان وارد کشور شد.

خلیل حیدری افزود: این میزان کالای وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۰۲ درصد و از حیث وزن ۶۹ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: از مجموع این واردات، گمرک پرویزخان با ۱۴ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۴۵۰ دلار کالای وارداتی به وزن ۹ هزار و ۸۳۶ تن، بیشرین حجم کالاهای وارداتی استان را در پنج ماه سپری شده از سال جاری به خود اختصاص داده است که این میزان  نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ وزن ۱۲۱ درصد و از حیث ارزش ۵۹۴ درصد رشد داشته است.

ثبت‌نام در سامانه سماح و داشتن گذرنامه برای ورود به عراق ضروری است

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور گفت:‌ با توجه به توافق به عمل آمده بین ایران و عراق،‌ زائران می‌توانند از اول محرم تا ۳۰ صفر،‌ بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر وارد عراق شوند و خارج از این محدوده زمانی زائران موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی می‌باشند.

علی‌ناصر سبحانی‌پور گفت:‌ ثبت‌نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه‌های مصوب به منزله قرار گرفتن تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود که زائران ایرانی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

او احترام به قوانین کشور عراق را برای زائران ضروری دانست و گفت:‌ همراه داشتن موادمخدر،‌ روانگردان ها و حتی داروهای کدئین دار در کشور عراق ممنوع و جرم محسوب می‌شود و زائران باید از بردن چنین اقلامی خودداری کنند تا در کشور عراق دچار مشکلات قضایی نشوند.

۵۸ گیت گذرنامه در پایانه خسروی راه‌اندازی شده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از استقرار ۵۸ گیت برای کنترل گذرنامه و مدارک زائران اربعین حسینی(ع) در پایانه مرزی خسروی برای آسان شدن تردد آنها به کربلای معلی و بازگشت به کشور خبر داد.

سردار «علی اکبر جاویدان» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استقرار این تعداد گیت برای کنترل مدارک و گذرنامه زائران به روان سازی و شتاب در عبور و مرور کمک زیادی خواهد کرد و سبب می‌شود معطلی آنان به حداقل برسد.

وی افزود: همچنین توسط یگان ویژه انتظامی استان کرمانشاه، سه گیت کنترلی نیز برپا می شود تا به افزایش امنیت زائران کمک شده باشد.

کاراته‌کاهای کرمانشاهی از کسب مدال در لیگ جهانی بازماندند

کاراته‌کاهای کرمانشاهی حاضر در پنجمین مرحله لیگ جهانی که به میزبانی ژاپن برگزار شد، از کسب مدال بازمانده و با ناکامی رقابت‌ها را ترک کردند.

 مهدی خدابخشی و هامون درفشی پور ۲ کاراته کا کرمانشاهی حاضر در مسابقات لیگ جهانی کاراته بودند که با قبول شکست مقابل رقبای خود در همان مراحل نخست از کسب مدال بازماندند.

در مسابقات وزن ۶۷- کیلوگرم، درفشی پور یکی از نمایندگان ایران بود که ابتدا با حساب هشت بر صفر از سد ورزشکار اهل اسلواکی گذشت و به مرحله دوم راه پیدا کرد.

وی در این مرحله نیز ۶ بر صفر از سد حریف اردنی گذشته و به دور سوم رسید اما در این مرحله ۲ بر یک نتیجه را به ورزشکار مصری واگذار کرد.

در وزن ۸۴- کیلوگرم نیز خدابخشی پس از استراحت در دور نخست و صعود به مرحله دوم برابر حریفی از آذربایجان سه بر سه مساوی شد اما در قانون سنشو نتیجه را واگذار و با توجه به عدم راهیابی این حریف به فینال از گردونه مسابقات کنار رفت.

حریفان زاگرس اسلام‌آبادغرب در جام باشگاه‌های آسیا مشخص شدند

با انجام قرعه‌کشی بیست و دومین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا، حریفان زاگرس اسلام‌آبادغرب یکی از ۲ نماینده کشورمان در این رقابت‌ها مشخص شدند.

مسابقات امسال هندبال جام باشگاههای آسیا با شرکت ۱۱ تیم و در ۲ گروه ۶ و ۵ تیمی با حضور نمایندگانی از کشورهای ایران، کره جنوبی، قطر، کویت، امارات، بحرین و عربستان برگزار می شود.

براین اساس، تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب در گروه اول با تیم های اس کی هاوکس کره‌جنوبی، العربی قطر، الکویت کویت و شارجه امارات قرار گرفته است.

تیم سپاهان دیگر نماینده هندبال ایران نیز در گروه دوم با الوکره قطر، العمان عمان، باربار بحرین، الوحده عربستان و العربی کویت مسابقه خواهد داد.

این رقابت ها از ۱۶ تا ۲۶ آبان و به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد.

طرح زوج و فرد خودرو در کرمانشاه اجرا می‌شود

ئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: طرح زوج و فرد وسایل نقلیه از روز شنبه آینده (۲۳ شهریور) در شهر کرمانشاه اجرایی می‌شود.

سرهنگ «فضل‌الله شیری» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح تا پایان سال جاری به استثناء روزهای تعطیل از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در شهر کرمانشاه اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح زوج و فرد خودروها در بافت مرکزی شهر از میدان آزادی تا سه راه شورا، بلوار افشار طوس از تقاطع کارگر تا میدان فاطمیه و چهار راه جلیلی تا سه راهی لشکر اجرا خواهد شد.
وی جریمه ورود به طرح زوج و فرد را ۲۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: هر وسیله نقلیه‌ای که به محدوده‌های طرح وارد شود ممکن است در طول مسیر توسط چند نفر از همکاران که وی را رویت می‌کنند، با دست افزار هوشمند پلیس جریمه شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح زوج و فرد شامل خودروها و موتورسیکلت‌های شخصی می‌شود، گفت: وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی‌ها و اتوبوس‌های خط واحد از این طرح مستثنی هستند.

قطارهای ویژه‌ اربعین در مسیر کرمانشاه تدارک دیده می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سرعت قطارهای مسیر کرمانشاه بزودی افزایش می‌یابد، گفت: برای اربعین امسال علاوه بر قطارهای فعلی، قطارهای ویژه‌ای هم در مسیر تهران - کرمانشاه و مشهد - کرمانشاه تدارک می‌بینیم.

سعید رسولی در حاشیه بازدید از راه‌آهن کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی موکب پذیرایی از زائران اربعین در ایستگاه کرمانشاه افزود: امسال سطح کیفی و کمی قطارهای اربعین افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

او گفت: برای جابجایی زائران اربعین برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم که به زودی جزئیات آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه راه‌آهن کرمانشاه - خسروی در صورت راه اندازی می‌تواند نقش بسیار بزرگی در توسعه منطقه ایفا کند، گفت: در همین راستا یکی از مطالبات جدی استان تامین اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی برای اتمام پروژه راه‌آهن کرمانشاه - خسروی توسط دولت است.

هوشنگ بازوند در نشست ویژه راه‌آهن کرمانشاه با حضور مدیرعامل راه‌آهن کشور در سرسرای تدبیر استانداری افزود: راه‌آهن کرمانشاه یکی از مطالبات جدی مردم کرمانشاه بود که خوشبختانه تحقق پیدا کرد و با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

او گفت: با وجود راه‌اندازی راه‌آهن کرمانشاه، این پروژه هنوز دارای کاستی‌هایی است که باید برطرف شود.

سه تن براثر آتش‌سوزی خودرو جان باختند

مسئول روابط عمومی هلال‌احمر استان کرمانشاه از وقوع یک فقره تصادف مرگبار در محور اسلام‌آبادغرب به گیلانغرب خبر داد و گفت: براثر این حادثه سه تن کشته و پنج تن نیز مصدوم شدند.

محمدامین عزیزی افزود: در این حادثه یک دستگاه اتوبوس با وانت پیکان، پژو ۴۰۵ و پژو پارس در محور اسلام آباد به گیلانغرب برخورد کرد.

وی تصریح کرد: در این حادثه سه تن از سرنشینان وانت پیکان براثر آتش سوزی خودرو جان باختند و پنج تن از سرنشینان دیگر خودروها نیز مصدوم شدند.

عزیزی گفت: امدادرسانی، رهاسازی و تحویل مصدومین به اورژانس توسط پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر گواور و گیلانغرب انجام شد.

براساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه؛ فوت ناشی از تصادف در چهار ماه نخست امسال ۱۵۴ مورد بوده است که از این تعداد ۳۵ نفر زن و ۱۱۹ نفر مرد می‌باشد.

روزانه ۶ هزار زائر اربعین توسط قطار جابجا می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: در ایام اربعین روزانه ۶ هزار مسافر از طریق راه‌آهن کرمانشاه جابجا خواهند شد.

به گزارش ایرنا، مهرداد سالاری در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در جمع فعالان گردشگری استان، اظهار داشت: در ایام اربعین ۱۳۰ سفر به برنامه سفرهای ریلی استان کرمانشاه اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه این سفرها از تهران و مشهد به کرمانشاه انجام خواهد شد، گفت: پیش بینی می شود که در ایام اربعین روزانه ۶ هزار مسافر بتوانند با راه آهن کرمانشاه جابجا شوند.
معاون استاندار کرمانشاه راه های ارتباطی را یکی از اصلی ترین پایه های توسعه گردشگری عنوان کرد و اظهارداشت: اکثر راه های اصلی استان کرمانشاه وضعیت مطلوبی دارند.
وی به روند اجرایی آزاد راه تهران کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این آزاد راه اکنون با سرمایه گذاری یک هزار و ۷۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی در حال اجرا است و اجرای آزاد راه شرق به غرب کرمانشاه نیز در دستور کار قرار دارد.

همه آزادیخواهان عالم در زیر پرچم حسین (ع) جمع می‌شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از تاسوعا و عاشورا به عنوان پرچم توحید و نماد بصیرت یاد کرد و گفت: در چنین روزی همه آزادیخواهان عالم در زیر پرچم امام حسین(ع) قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرموده امام راحل، محرم و صفر را موجب تداوم و زنده ماندن انقلاب عنوان کرد.

آیت الله علما با تاکید براینکه اسلام زنده به عاشورای حسینی است، گفت: صبر و ایستادگی در برابر ظلم یکی از درس های عاشورایی است که موجب شده ۴۰ سال در برابر آمریکا و صهیونیست ایستادگی کنیم و آنان را بارها به زانو درآوریم.

وی از عاشورا به عنوان خیزش عمومی یاد کرد و گفت: اگر همه دلارها و ثروت های دنیا را بر روی هم قرار دهند باز هم نمی توانند همانند اجتماع تاسوعا و عاشورا، مردم را به گرد هم جمع آورند.

آیت الله علما از آزادی و حریت به عنوان درس و فرهنگ عاشورا یاد کرد که باید نسل به نسل حفظ گردد چراکه سرمایه ای تمام نشدنی است و همانند توحید می باشد.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.