مرادعلی تاتار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرز خسروی روز جمعه ۱۵شهریور ماه برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی شد که در۲ روز گذشته حدود ۹۰۰ تن از زائران با همراه داشتن گذرنامه معتبر از این مرز عازم عراق شدند.

وی ادامه داد: با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی حجم تقاضای هموطنانمان برای عزیمت به کربلای معلا بسیار بالا است و هم اکنون زواری که می خواهند از مرز رسمی خسروی برای شرکت در این آیین های بزرگ عازم کربلا شوند، می توانند در قالب کاروان از مرز خارج شوند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تمامی زیرساخت های لازم برای حضور زائران در قصرشیرین و خسروی فراهم شده و این مرز رسمی به صورت روزانه پذیرای زائران عتبات عالیات کشورمان است.

تاتار اضافه کرد: هم اکنون ۱۸ کمیته در قالب ستاد اربعین برای ایجاد امکانات و ارائه خدمات رسانی مناسب به زائران تشکیل شده تا زائران بتوانند با آرامش خاطر از این مرز رسمی عازم عتبات عالیات شوند.

او اظهار داشت: تمامی زائرانی که قصد خروج از کشور را دارند می توانند هم اکنون با داشتن گذرنامه و در قالب کاروان با پرداخت عوارض خروج از کشور بدون روادید به عراق عزیمت کنند.

فرماندار قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی قدیمی ترین و باسابقه ترین مرز برای تردد زائران به کشور عراق است و روز گذشته نیز یک دیداری در راستای تقویت زیرساخت های مرز رسمی خسروی با مسئولان عراقی در مرز منذریه داشتیم که هدف ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق مبنی بر خدمات رسانی مناسب و مطلوب به زائران است.

او اعلام کرد: قرار است امسال تمامی زائران اتباع بیگانه از مرز رسمی خسروی برای حضور در پیاده روی بزرگ اربعین تردد کنند.

وی گفت: هم اکنون روزانه سه هزار زائر عراقی از مرز رسمی خسروی برای عزیمت به کشورمان از مرز رسمی خسروی تردد می کنند.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.  

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.  

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.  

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.