به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هدایت حاتمی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال بانوان استان کرمانشاه به ریاست استاندار در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: کارآفرینانی که توان مالی و مدیریتی و قدرت ریسک دارند را کمک می‌کنیم و به آنها آموزش‌های لازم را ارائه خواهیم داد که شغل ایجاد کنند.

او با بیان اینکه در حوزه اشتغال بانوان و حضور این قشر در حوزه اقتصادی در استان یک عقب‌ماندگی تاریخی داریم، گفت: برای شکوفایی استعدادهای بانوان در استان کرمانشاه آمادگی کامل داریم.

او سرعت پیشروی بانوان استان در حوزه اقتصادی و کارآفرینی را در سال‌های اخیر قابل لمس و خوب دانست و گفت: بانوان در استان کرمانشاه توانمندی‌ها و استعدادهای خود را به خوبی به نمایش گذاشته‌اند و این نشان می‌دهد که این ظرفیت در میان این قشر از جامعه وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی از بانوان کارآفرین استان شد و گفت: این بانک اطلاعاتی می‌ تواند ما را در ایجاد شبکه‌ای متشکل از بانوان توانمند برای انجام فعالیت‌های کارآفرینی و اشتغالزایی کمک کند.

حاتمی بر کار شبکه‌ای در استان تاکید کرد و افزود: ما از کارآفرینان در این شبکه می خواهیم ایده بدهند و به دنبال آدم‌های کارآفرینی هستیم که در استان اشتغال ایجاد کنند.

وی تصریح کرد که اگر ۱۰ هزار نفر کارآفرین در استان کرمانشاه داشته باشیم مشکلات اقتصادی مردم استان برطرف خواهد شد.

او با بیان اینکه شغل تنها در کارخانه‌ها و بنگاه‌های بزرگ تولیدی نیست، افزود: امروز در حوزه مشاغل خُرد شغل‌های متعددی می توان ایجاد کرد و باید اشتغالزایی را به این سمت سوق دهیم.

وی همچنین خواستار یک جریان‌سازی کاری بین بانوان در استان برای فعالیت‌های کارآفرینی شد و گفت: بیش از ۴۰ زنجیره ارزش را در استان تعریف کردیم و در نظر داریم براساس این ارزش شغل ایجاد کنیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.
نرخ بیکاری کرمانشاه در بهار امسال ۱۴.۷ درصد اعلام شده که در رده پنج کشور قرار دارد.

۳۲۰۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.