به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال بانوان استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، یکی از راهکارهای افزایش این سرانه درآمدی را جذب سرمایه گذاری دانست و افزود: با جذب سرمایه میتوانیم علاوه بر افزایش درآمد مردم به ایجاد اشتغال و رونق  تولید در استان کمک کنیم.

وی اظهار داشت: اگر دنبال کنترل تورم و کاهش آن و رونق تولید هستیم باید برای جذب سرمایهگذار تلاش کنیم.

او با تاکید بر اینکه به دنبال جذب سرمایهگذاران هستیم و بیشتر میخواهیم از سرمایهگذاران استان کرمانشاه بهرهمند شویم، گفت: معتقدم مشکل مردم استان کرمانشاه را همین جمعیت ۲ میلیونی استان باید حل کنند.

او کرمانشاه را استانی ثروتمند و دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فراوان در بخشهای مختلف دانست و تصریح کرد که مشکلات فعلی استان به خصوص در حوزه اشتغال و بیکاری قابل حل است.

وی اضافه کرد که حوزه گردشگری به تنهایی ظرفیت اقتصادی حل مشکلات جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه را دارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه گفت: با تلاش تیم اقتصادی استان وضعیت تورم استان کرمانشاه به نسبت استانهای دیگر اکنون مطلوبتر است و این نشان میدهد که یک جهش اقتصادی در استان در حال شکلگیری است اما تا رسیدن به وضعیت ایدهآل فاصله داریم.

بازوند بر بهبود فضای کسب و کار  استان به عنوان بستری برای فعالیتهای اقتصادی و تولیدی تاکید کرد و افزود: ما از کارآفرینان میخواهیم در جلسات مشکلات خود را در بخش های مختلف بیان کنند تا آن را برطرف نماییم.

وی به بازگشایی مرز خسروی نیز اشاره کرد و گفت: تردد زائران از این مرز میتواند به رونق اقتصادی استان کمک کند.

استاندار کرمانشاه همچنین در  ادامه سخنانش خواستار جدی گرفتن عنصر کار در استان شد و گفت: کار کردن باید به عنوان یک فرهنگ و ارزش در استان نهادینه شود و اگر به دنبال کاهش آسیبهای اجتماعی و برون رفت از مشکلات فعلی اقتصادی هستیم باید فرهنگ کار در استان ترویج یابد.

بازوند از مدیران دستگاههای اجرایی نیز خواست از ظرفیت بانوان در موضوع اشتغالزایی توجه ویژه کنند و از بانوان کارآفرین و موفق حمایت جدی نمایند.

وی همچنین از فرمانداران خواست یکی از معاونین خود را از میان بانوان انتخاب نمایند و توضیح داد که تاکنون ۶ فرماندار معاون خانم انتخاب کرده و سایر فرمانداران نیز باید این انتصاب را انجام دهند.

وی برگزاری نشست کارگروه اشتغال بانوان را اقدامی مفید در راستای رفع مشکلات بانوان کارآفرین دانست و خواستار استمرار این گونه نشستها شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.
نرخ بیکاری کرمانشاه در بهار امسال ۱۴.۷ درصد اعلام شده که در رده پنج کشور قرار دارد.

۳۲۰۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.