اکرم طهماسبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیرو دستورالعمل ابلاغی از اداره‌کل موزه‌های کشور، محوطه های زیرپوشش این اداره کل شامل مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان، مجموعه جهانی بیستون، محوطه تاریخی معبد آناهیتا در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل است. 
او در ادامه افزود: اماکن تاریخی زیرپوشش این اداره کل هم اعم از تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و... در این ایام تعطیل است. 
موزه‌های کرمانشاه پس از ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران ورودی به استان خواهند بود.

مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان در روزهای معمولی از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ پذیرای گردشگران است.

وجود بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ اثر ثبت شده ملی، مجموعه جهانی بیستون و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. 
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۴ شهر دارد.  

۷۴۴۷/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.