به گزارش خبرنگار ایرنا، زهره رستمی شامگاه چهارشنبه در جلسه هم اندیشی مسئولان استان کرمانشاه با معاون حقوقی رئیس جمهوری که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: چهار هزار و ۳۶۵ پست مدیریتی در استان داریم که بانوان کرمانشاهی ۶۹ پست مدیریتی در سطح میانی و ۳۴۹ پست مدیریتی در سطح پایه را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه ۲۱ دستگاه اجرایی استان از مدیریت بانوان استفاده نکرده اند، افزود: در عین حال ۷۶ درصد پست های مدیریتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار بانوان قرار دارد.

رستمی یادآور شد: یکی از اهداف برنامه ششم توسعه، سپردن ۳۰ درصد پست های مدیریتی به بانوان است که امیدوارم این موضوع در کرمانشاه و تا پایان این برنامه محقق شود.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه در ادامه به برخی اقدام های صورت گرفته در راستای توانمندسازی بانوان استان از ابتدای امسال تا پایان مرداد اشاره کرد و گفت: در این مدت ۶۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار به مدت سه هزار و ۶۰۰ ساعت تحت آموزش قرار گرفتند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ کارگاه آموزشی برای ۵۰۰ نفر از بانوان خواستار طلاق و ۲۰ کارگاه آموزشی نیز برای دختران در آستانه ازدواج راجع به بحث مهارت های زندگی برگزار شده است.

رستمی همچنین با اشاره به برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی برای کودکان مناطق حاشیه ای شهر کرمانشاه، از پرداخت ۵۰ میلیون ریال تسهیلات به بانوان بی سرپرست، خود سرپرست و بدسرپرست در راستای کمک به بحث اشتغال آن ها خبر داد.

این مقام مسئول همچنین خواستار حمایت جدی از حقوق کودکان کار و گفت: تلاش برای اشتغال زنان زندانی موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.