به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه واحدی عصر چهارشنبه در نشستی خبری که در سرسرای جلسات دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، اظهار داشت: این رقابت ها قرار است، فردا (پنجشنبه - 14 شهریور) در 2 رده سنی 12 تا 16 سال و 16 سال به بالا و در سراب نیلوفر کرمانشاه برگزار شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات به شکل دو - شنا - دو برگزار می شود، افزود: در رده سنی 12 تا 16 سال ورزشکاران ابتدا مسیری به طول هزار و 250 متر را پیموده، سپس مسافت 500 متری را شنا می کنند و نهایتا هزار و 250 متر دیگر را می دوند تا نفرات برتر مشخص شوند.

واحدی تصریح کرد: همین روند برای رده سنی 16 سال به بالا نیز تکرار می شود با این تفاوت که مسیر دو آن ها 2 هزار و 500 متر و مسافتی که باید شنا کنند یک هزار متر است.

رئیس هیات ورزش های سه گانه کرمانشاه یادآوری کرد: در رده سنی 12 تا 16 سال حدود 60 ورزشکار و در رده سنی بالای 16 سال نیز نزدیک 40 شرکت کننده باهم به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه توریستی سراب نیلوفر در این مکان برگزار می شود، گفت: در این رقابت ها که از صبح تا ظهر روز پنجشنبه به طول می انجامد بهترین های ورزش سه گانه ایران حضور دارند.

واحدی با بیان اینکه 12 نفر از ورزشکاران کرمانشاهی نیز در مسابقات آزاد دوگانه کشور حضور دارند، تصریح کرد: به نفرات اول تا سوم هردو رده رده سنی به ترتیب 350، 200 و 100 میلیون ریال پاداش نقدی اهدا می شود.

رئیس هیات ورزش های سه گانه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری کرمانشاه برای برگزاری مسابقات همکاری زیادی با هیات داشتند که جای قدردانی دارد.

وی در ادامه از فعالیت حدود 650 ورزشکار بیمه شده در هیات ورزش های سه گانه استان خبر داد و گفت: طی سال های اخیر همچنین موفق به آموزش 120 مربی و حدود 90 داور شده ایم.

واحدی، یکی از برنامه های مورد تاکید هیات را استعدادیابی عنوان کرد و گفت: این کار از اواخر سال گذشته استارت خورد و از بین 150 نفری که مورد آزمون و سنجش قرار گرفتند 70 نفر آن ها که توانایی بیشتری داشتند جذب هیات شده و در حال آموزش دیدن هستند.

رئیس هیات سه گانه استان کرمانشاه با اشاره به صدور مجوز برای فعالیت بانوان در هر سه بخش این رشته شامل شنا، دو و دوچرخه سواری، گفت: به زودی استارت این کار در کرمانشاه نیز زده می شود.

وی در پایان گفت: مسافت استاندارد یا المپیکی این سه ورزش شامل 1500 متر شنا، 40 کیلومتر دوچرخه‌سواری و ۱۰ کیلومتر دو می شود.

7458/8066

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.