به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه ۹ استان کشور دارای موزه دفاع مقدس هستند، افزود: جای تاسف دارد کرمانشاه دومین مرکز جنگی دفاع مقدس بوده، آخرین استانی است که صاحب موزه دفاع مقدس می‌شود.

وی در ادامه به جایگاه والای مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: موزه دفاع مقدس باید براساس خاطرات رزمندگان، محورهای عملیاتی استان و فرهنگ بومی کرمانشاه در دفاع مقدس احداث شود.

او برای احداث موزه دفاع مقدس حدود ۶۰ میلیارد تومان بودجه برآورد کرد و گفت: اجرای این طرح باید به استان واگذار شود و همه باید برای اجرای این پروژه بزرگ و بااهمیت مشارکت داشته باشند و تا ۱۰ روز آینده تکلیف هر دستگاه در راستای ساخت آن مشخص می شود. 

بازوند در ادامه با بیان اینکه استانداری در راستای پیگیری جدی اجرای این پروژه مهم هر ماه جلسه تشکیل می دهد، پیشنهاد داد که این پروژه به جای قرارگاه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه تغییر نام دهد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از اداره راه و شهرسازی استان خواست پرونده موزه شهدای کرمانشاه و سازه آن را طی صورت جلسه ای به سپاه استان برای تغییر کاربری واگذار کند و تمرکز و اعتبار خود را صرف احداث تقاطع غیرهمسطح نزدیک موزه دفاع مقدس استان کنند.

موزه دفاع مقدس کرمانشاه در ۱۷ هکتار ساخته می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: طرح احداث قرارگاه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار که سپاه استان و شهرداری کرمانشاه آن را تهیه کردند، ساخته می شود.

سردار مرادعلی محمدی افزود: کل زیربنای این موزه در طرح اولیه ۱۲ هزار متر مربع است و پنج هزار متر نیز برای بازسازی محورهای عملیاتی استان، ۹۹ هزار متر فضای سبز و ۲ هکتار برای پارکینگ اختصاص می یابد.

وی در ادامه اجرای این طرح را در مرحله صفر دانست و بیان داشت: مشاوره پروژه به دلیل طلب ۵۰۰ میلیون تومانی از ادامه کار انصراف داده است.

محمدی گفت: ۱۰ استان که بیشتر در شمال و مرکز کشور قرار دارند و فقط یگان یا لشکری به اسم آنها در دفاع مقدس حضور داشته موزه دفاع مقدس دارند اما متاسفانه مردم استان کرمانشاه با همه رشادت ها و دلیری های که در دفاع مقدس از خود نشان دادند، هنوز موزه دفاع مقدس ندارند.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلیومتر مرز مشترگ با کشور عراق در هشت سال دفاع مقدس، شهرهای آن مستقیما درگیر جنگ بود و در این راستا هشت هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزا جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده تقدیم کرد.

۳۲۰۹/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.