مرادعلی تاتار روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان از طریق سدهای موجود و همچنین طرح سامانه گرمسیری به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده و آماده واگذاری به افراد فاقد کار است.

وی اظهار داشت: با عنایت استاندار کرمانشاه و طبق پیگیری های انجام شده قرار شد که به تمام دانش آموخته گان و جوانان بیکار، زمین های کشاورزی آبی واگذار شود که این امر در رونق و توسعه بخش کشاورزی و همچنین اشتغالزایی منطقه موثر خواهد بود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تمامی افراد بیکار قصرشیرینی می توانند به جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کرده و در این طرح ثبت نام کنند که پس از اتمام کار ثبت نام، استعلام از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین تامین اجتماعی برای ثبت نام شدگان اخذ می شود و افرادی که تا کنون هیچ گونه رابطه استخدامی و بیمه تامین اجتماعی ندارند، می توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.

تاتار ادامه داد: قصرشیرین دارای اقلیم، خاک و آب مناسب برای توسعه بخش کشاورزی است و محصولات باغی این منطقه از جمله مرکبات، خرما و انگور یاقوتی در کشور نوبرانه و برند است که توسعه محصولات باغی می تواند زمینه رونق اقتصادی منطقه و همچنین ارتقای معیشت مرزنشینان را به دنبال داشته باشد.

 وی گفت: هم اکنون قصرشیرین ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد. 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز خسروی و فعال خسروی و پرویزخان است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.