مرزبان نظری روز سه شنبه به ایرنا افزود: این تعداد مدرسه شامل ۶۲۳ کلاس درس می شوند که بخشی از آن ها به بهره برداری رسیده و بخش دیگری هم تا مهر امسال و همزمان با بازگشایی مدارس، آماده استفاده دانش آموزان می شود.

وی، مساحت ۱۹۰ پروژه آموزشی در حال ساخت که به همت خیرین مدرسه ساز آغاز شده را بیش از ۷۱ هزار و ۶۰۰ متر عنوان کرد و گفت: این تعداد مدرسه شامل ۸۰۰ کلاس درس است.

نظری تصریح کرد: در حالی این تعداد پروژه در مناطق زلزله زده استان عملیات اجرایی آن ها آغاز شده که در مجموع ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس شامل ۵۳ مدرسه روستایی و ۲۵ مدرسه شهری در جریان زلزله آسیب دیدند.

مدیرکل تجهیز ونوسازی مدارس کرمانشاه تصریح کرد: ۲۵ مدرسه در مناطق زلزله زده نیز که دچار آسیب جزئی شده بودند پس از تعمیر، مرمت و بازسازی، به بهره برداری رسیدند.

وی یادآور شد: ۱۴مدرسه با ۷۳ کلاس درس و یک سالن ورزشی که عملیات اجرایی آنها قبل از زلزله در این مناطق آغاز شده بود، مهرماه سال قبل به بهره برداری رسیدند.

نظری در پایان گفت: پس از وقوع زلزله ۴۰ هزار بسته لوازم التحریر به همراه ۳۰۰ دستگاه کولرآبی برای استفاده دانش آموزان و کانکس های آموزشی آن ها به مناطق زلزله زده ارسال شد.

در جریان زلزله مهیب ۷.۳ ریشتری شامگاه ۲۱ آبان ۹۶، ۶۲۰ نفر کشته و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ مصدوم شدند.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.