شهریار بهنیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ابهامات به وجود آمده برای بانک‌های عامل و تیم‌های نظارتی حوزه اشتغال روستایی در خصوص نحوه برقراری بیمه شاغلین طرح‌های مبتنی بر محتوا در حوزه ICT، بیان داشت: باوجود اینکه توانسته‌ایم ۹۰ شغل از محل اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در حوزه ICT در استان کرمانشاه ایجاد کنیم اما به دلیل نبود رابطه استخدامی به شکل کارفرما و مستخدم و انجام فعالیت به صورت غیرحضوری توسط افراد، برقراری بیمه اشتغال در اکثر طرح‌ها بویژه طرح های مبتنی بر تولید محتوا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نداشتن بیمه اشتغال باعث ابهام تیم‌های ناظر بر طرح‌های اشتغال روستایی شده که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در جلسات متعدد در کمیته نظارت و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان موضوع را پیگیری و توجیه لازم را ارائه داده است و تا جایی که به اخذ موافقت کارگروه و حل مشکل ختم شود، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: در طرح های مبتنی بر تولید محتوا، غالبا افراد به صورت همکاری و غیرحضوری مشغول بکار می‌شوند و تنها در طرح هایی که حضور فیزیکی افراد لازم است برقراری بیمه معنا دارد.  

توسعه مشاغل خانگی بر پایه فناوری اطلاعات در دستور کار است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در ادامه با اشاره به تحولات در بخش فناوری اطلاعات گفت: مشاغل خانگی و تلاش برای توسعه آن، از ضروریاتی است که با تکیه بر آن می‌توان بخش قابل توجهی از معضل بیکاری را مرتفع کرد.

بهنیا افزود: قابلیت انجام کسب و کار در منزل باعث ایجاد مزایای زیادی برای شاغلین می‌شود، از جمله می‌توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنها، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد و شاگردی بین اعضا خانواده اشاره کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به تحول در بخش فناوری اطلاعات، امکان اشتغال خانگی برای بسیاری از افراد در زمینه‌های آی تی تسهیل شده است و اینگونه مشاغل این امکان را فراهم می‌آورد تا افراد بتوانند در محیط خانه با استفاده از رایانه و وسایل جانبی مورد نیاز، به انجام کسب و کارهای گوناگون در این حوزه بپردازند.

بهنیا تصریح کرد: یکی از مزایای مشاغل خانگی در حوزه آی سی تی این است که افراد کم بضاعت زیرپوشش نهادهای حمایتی و یا افرادی که دارای محدودیت‌ها و معلولیت‌های جسمی هستند و پیدا کردن کار در محیط بیرون چه از لحاظ هزینه و چه از لحاظ توانایی‌های فیزیکی برای آنها دشوار است، شرایط را فراهم آورده تا بتوانند از این فرصت نهایت استفاده را برده و هزینه‌ی معیشت خود و خانواده‌ را برآورده کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

نرخ بیکاری کرمانشاه در بهار امسال ۱۴.۷ درصد اعلام شده که در رده پنج کشور قرار دارد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.