به گزارش ایرنا، فضل الله رنجبر روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه با حضور موکب داران و مدیران و مسئولان مربوطه در سرسرای اجتماعات فرمانداری کرمانشاه با قدردانی از زحمات موکب ها در خدمت رسانی به زائران در سال های گذشته افزود: امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی و افزایش تعداد زائران نسبت به سال گذشته باید جلسه ها ،کمیته ها و فعالیت های ستاد اربعین فعال تر از گذشته باشد تا پذیرایی ویژه ای از زائران داشته باشیم.

وی امنیت تردد زائران را نیز بسیار مهم دانست و گفت: در شورای تامین استان مصوباتی در این خصوص داشتیم و از ابتدای حضور زائران در کرمانشاه تا برگشت و خروج از استان، نیروی انتظامی، بسیج، اطلاعات، دستگاه قضایی، ارتش و سپاه در کنار موکب ها حضور خواهند داشت تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی برای جلوگیری از ترافیک و روان سازی و تسهیل در تردد زائران از پلیس راه و پلیس راهور انتظامی خواست در این زمینه پیش بینی های لازم را داشته باشند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه خواستار اتحاذ تدابیر لازم برای اسکان زائران در شرایط غیرعادی شد و گفت: در حالت عادی اسکان به راحتی صورت می گیرد اما با توجه به تغییرات اقلیمی ممکن است شاهد بارندگی باشیم که آمادگی ما نسبت به قبل باید دوچندان شود و چندین مدرسه و ورزشگاه را با همکاری شهرداری و آموزش پرورش آماده اسکان زائران آماده کنیم.

وی راهنمایی زائران را وظیفه بسیج و هلال احمر دانست و تاکید کرد: اغذیه موکب ها و اکیپ هایی برای نظارت بر مسائل بهداشتی باید حتما مد نظر باشد.

معاون عتبات عالیات استان کرمانشاه نیز در این جلسه موکب داران را گمنام ترین افراد در خدمت رسانی به زائران دانست و گفت: در سال گذشته موکب داران اغذیه زائران را به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان تامین کردند.

وی از اداره های راه و شهرسازی، بهداشت، آب و فاضلاب، شهرداری و سایر اداره های مرتبط خواست پیگیر مشکلات مواکب باشند و تا حد امکان آنها را مرتفع کنند.

معاون فرهنگی ستاد اربعین استان کرمانشاه هم خواستار کمک سازمان تبلیغات اسلامی،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج شد و گفت: با کمک این ادارات می توانیم بسته های فرهنگی را در موکب ها به عنوان راه توشه عتبات توزیع کنیم که بسیار کار ارزشمندی است.

وی از نصب بنرهای تبلیغاتی با کلام معصومین،آداب ورود به زیارت و دستورهای دینی در مسیر تردد زائران خبر داد.

۹۵ موکب در استان کرمانشاه و ۱۶ موکب در کشور عراق آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) هستند.

روشنایی کمربندی غربی کرمانشاه، تابلوهای راهنمایی زائران،نظافت اطراف موکب ها،سرویس بهداشتی، پتو، پارکینگ، درمان زائران و ... از مشکلات موکب داران بود که فرماندار در این جلسه قول پی گیری را داد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر با عراق مرز مشترک دارد و پیش بینی می شود در ایام اربعین یک میلیون زائر از مرز خسروی کرمانشاه راهی کربلا شوند.

۳۲۰۳/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.