به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان که با هدف تجلیل از دستگاه های اجرایی برتر استان در قالب جشنواره شهید رجایی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راه های رسیدن به توسعه، رونق تولید است که با جذب سرمایه گذار اجرایی خواهد شد.

وی گفت: تا پیش از این شاهد مشکلات  فراوان سرمایه گذاران در استان بودیم و حتی ممکن بود پاسخ استعلامات آن ها تا ماه ها نیز طول می کشید و همین فرایند طولانی آنها را دلسرد می کرد.

بازوند تصریح کرد: با راه اندازی سامانه خدمات الکترونیک پنجره واحد سرمایه گذاری استان، پاسخ ۸۵ درصد استعلامات ظرف مدت ۲۹ روز و پاسخ ۱۵ درصد باقیمانده نیز حداکثر تا ۴۹ روز داده می شود.

سامانۀ پنجرۀ واحد سرمایه گذاری به نشانی www.kerswitch.ir در اختیار سرمایه گذاران است که بعد از بارگذاری مدارک مورد نیاز، همۀ مجوزها و استعلام های مربوطه در همین سامانه را اخذ می کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، از فرمانداران شهرستان ها و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برای تلاش جهت به ثمر نشاندن پروژه های متعدد افتتاحی در این هفته قدردانی و ابراز امیدواری کرد تا همه مدیران بتوانند سبک مدیریتی شهید رجایی را اجرایی کنند.

پایین بودن سطح رضایتمندی مردم از خدمات دستگاه های اجرایی 

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع، از پائین بودن سطح رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی نیز گلایه کرد و گفت: کسب امتیاز ۶۸.۵ از ۱۰۰ بیانگر این است که مردم رضایت کافی را از خدمات ارائه شده در دستگاه های اجرایی استان ندارند.

بازوند تصریح کرد: همه مدیران موظف به ارائه بهترین خدمات به مردم بوده و باید تحت هر شرایطی خود را مکلف به پاسخگویی به افکار عمومی بدانند اما متاسفانه برخی ها در این خصوص کوتاهی و از حضور در رسانه ها بخصوص صداوسیما به منظور پاسخ به درخواست ها و مطالبات مردم کوتاهی می کنند.

مدیر ارشد استان در ادامه از مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمانشاه خواست تا اسامی مدیرانی که حاضر به حضور در برنامه های این مرکز به منظور پاسخگویی به مردم نیستند را ارائه کند تا از آن ها در خصوص دلیل امتناع حضورشان توضیح بخواهیم.

وی گفت: در برنامه اخیری که تحت عنوان ۱۰۰ مدیر - ۱۰۰ مسجد در کرمانشاه برگزار شد، ۱۵ نفر از مدیران در این برنامه شرکت نکردند که به زودی باید در این خصوص توضیح دهند و سپس در همان مساجد حضور یافته و پاسخگوی نیازها و مطالبات مردم باشند.

نگاه مدیران باید فرابخشی باشد

بازوند همچنین با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید مدیرانمان نگاه فرابخشی به حوزه کاری خود داشته باشند، افزود: اجرای پروژه های بزرگ و اثرگذار به تنهایی از عهده یک دستگاه بر نمی آید و سایر دستگاه ها نیز باید در این خصوص مشارکت کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: حوزه مسئولیت مدیران ما نباید منحصر به موضوعات کوچک و درون سازمانی خود باشد بلکه آنها باید با دیدی وسیع وهمه جانبه موضوعات مختلف را رصد و برای اجرای طرح های بزرگ و ماندگار پیش قدم باشند.

وی همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا موضوع صرفه جویی را به صورت جدی در دستور کار قرار داده و از خریدهای بی مورد صرف نظر کنند.

توانمندسازی سرپل ذهاب به بنیاد مستضفعان واگذار شد

بازوند در ادامه به واگذار کردن موضوع توانمندسازی شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب به بنیاد مستضعفان بر اساس توافقاتی که با نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری به عمل آمده خبر داد و گفت: این کار در توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سرپل ذهاب کمک شایانی خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه، یادآوری کرد: دیگر شهرستانی که برای موضوع توانمندسازی مدنظر بوده هرسین است که امید می رود شاهد جهش های خیره کننده ای در این منطقه هم باشیم.

بازگشایی مرزخسروی فرصت ویژه ای برای استان است

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع)،  اظهار داشت: امسال با بازگشایی مرز خسروی که یک فرصت ویژه برای استان خواهد بود، عزاداری سرور و سالار شهیدان در کرمانشاه حال و هوای دیگری خواهد داشت.

بازوند گفت: مسئولان مربوطه شبانه روز در حال تلاش برای فراهم کردن تمامی زیرساخت های لازم جهت تردد هرچه بهتر زوار از طریق مرز خسروی هستند و همه مدیران نیز باید در این راستا کمک کنند تا بهتر از سال های قبل میزبان و پذیرای زوار باشیم.

استاندار کرمانشاه در پایان با قدردانی از تلاش ها و زحمات بازنشستگان، خواستار رفع مشکلات آنها شد و از معاون توسعه منابع انسانی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز خواست تا برای حل مشکلات انها در اسرع وقت چاره اندیشی کنند.

در این مراسم همچنین از ۱۳ دستگاه برتر اجرایی استان با اهدای لوح، هدیه و تندیس جشنواره شهید رجایی تجلیل شد.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.