امید قادری روز شنبه در حاشیه پنجمین داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در هتل پارسیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در زمینه تحقق شعار سال در بحث صنایع‌دستی می‌توان گفت زمینه رونق تولید در بخش‌های مختلف فرهنگی که می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند وجود دارد و باید حساب ویژه‌ای برای آن باز کرد؛ زیرا پایه‌ها و مبانی محکمی در حوزه فرهنگی به‌ ویژه در صنایع دستی و گردشگری در استان کرمانشاه فراهم شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه ادامه داد: یکی از برنامه های مهم این اداره کل ایجاد بازارهای بزرگ و عرضه محصولات سنتی و صنایع دستی و معرفی این صنایع بومی به عنوان مهمترین سوغات هر منطقه و شهر است.
او با اشاره به راه اندازی سه بازارچه دائم صنایع دستی در استان در آینده ای نزدیک، اضافه کرد: در کنار برندسازی، بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی، معرفی این هنرها، افزایش حمایت از هنرمندان و ایجاد فضاهای لازم برای عرضه محصولات تولیدی شاهد آشنایی و شناخت بیشتر گردشگران و ایجاد میل خرید و مصرف صنایع دستی ایرانی در آنان خواهیم بود. 
قادری برگزاری این داوری ها در کرمانشاه را باعث رونق بخشیدن به صنایع دستی استان و استانداردسازی آثار هنرمندان و تلاش برای رفع نوانقص و کاستی ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تلاش می کنیم با کمک مسئولان بالادستی و نماینده های مجلس تعداد نشان های ملی و بین المللی صنایع دستی را افزایش دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در خاتمه اظهار داشت: در ماه گذشته هرسین را به عنوان شهر ملی گلیم ایران به ثبت رساندیم و دالاهو نیز بصورت مشروط موافقت لازم را از سازمان میراث فرهنگی به عنوان شهر تنبور ایران کسب کرده است.
در روز اول داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی غرب کشور، پس از بررسی ۳۰ اثر صنایع دستی استان همدان، داوران سه اثر را حائز رتبه لازم برای رقابت در بین آثار هنرمندان کشوری دانستند.
در این دور از رقابت ها، ۲۱۰ اثر از استان های کرمانشاه، همدان، اردبیل، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی طی ۲ روز آینده مورد داوری قرار می گیرند.
۷۴۴۷/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.