کیومرث مظفری روز دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان نمونه که در محل دفتر بیمه سلامت استان برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا افزود: افراد فاقد بیمه ۶ ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در دهک های یک، ۲ و سه قرار می گیرند حق بیمه رایگان دارند افراد دهک چهار، ۵۰ درصد حق بیمه را می دهند که ماهی ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان است.

به گفته مظفری، افراد دهک پنج به بالا حق بیمه را کامل پرداخت می کنند که ماهانه ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان است.

مظفری یادآور شد، بیمه سلامت این افتخار را دارد که ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه ای، زیرپوشش قرار داده، یک هزار و ۴۰ موسسه درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت است، یک هزار و ۵۶ بیمار خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، کلیوی و ام. اس تحت پوشش ما قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه افزود:  میانگین هزینه درمانی بیمه شدگان  ۳۸ میلیارد تومان در ماه است یعنی به تعبیری روزانه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه بیمه شدگان بیمه سلامت است.

مظفری یادآور شد، برنامه های جاری ما شامل استقرار نظام الکترونیک در حوزه بیمه سلامت است که می توان به استحقاق سنجی در بیمارستان های دانشگاهی، نسخه نویسی الکترونیک، تبادل الکترونیک اسناد بستری از بیمارستان ها به بیمه سلامت، ارجاع الکترونیک روستاییان و عشایر به مراکز درمانی شهری اشاره کرد که استحقاق سنجی به صورت کامل در بیمارستان های دانشگاهی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک در پنج شهرستان استان کرمانشاه راه اندازی شده، ادامه داد: این طرح در روزهای آتی در شهرستان های اسلام آبادغرب و سنقر وکلیایی راه اندازی می شود.

به گفته این مسوول، در حوزه ارجاع الکترونیک روستاییان در چهار شهرستان استان آغاز شده و در حال افزایش شهرستان ها با همکاری تنگاتنگ و پیگیری مستمر دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

در این مراسم، ۶ نفر پزشک ۲ نفر داروساز و پنج نفر از پزشکان داخلی طرف قرارداد، به عنوان نمونه ای از مجموعه یک هزار و ۴۰ موسسه درمانی طرف قرارداد انتخاب شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

اکثر این افراد در نسخه نویسی الکترونیک و در ارجاع الکترونیک روستایی به شهری فعال بوده اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

۷۴۶۰/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.