به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز یکشنبه در ستاد شئون فرهنگی و مذهبی که در دفتر ایشان برای هماهنگی هیئت های عزاداری در ایام محرم برگزار شد، افزود: امام خمینی (ره) با استفاده از شعائر امام حسین (ع) کارهای بزرگی انجام دادند و نه تنها به مردم ایران که به مردم دنیا بصیرت و آگاهی دادند.

وی سیدالشهدا را قرآن ناطق دانست و گفت: قرآن را زمان تفسیر می کند و ما باید اهداف امام حسین (ع) را با زمان کنونی تبیین و به جامعه و جوانان عرضه کنیم.

آیت الله علما از پیشنهاد تعیین مکانی برای عزاداری عمومی در کرمانشاه استقبال کرد و گفت: یکی از روزهای دهۀ اول محرم را باید به کرمانشاه اختصاص دهیم تا همۀ هیئت های استان و عامۀ مردم کرمانشاه در آن عزاداری شرکت کنند و صدا و سیما هم این مراسم را در سطح استانی و ملی انعکاس دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه قمه زنی و مداحی های اختلاف انگیز در کرمانشاه به ندرت اتفاق می افتد، گفت: همۀ ما باید بر مناسبت ها و آیین های ایام محرم نظارت دقیق داشته باشیم تا از وقوع چنین حوادثی در کرمانشاه جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل قبادی به عنوان دبیر ستاد شئون فرهنگی و مذهبی از وجود داربست های هیئت ها در پیاده روهای سطح شهر انتقاد کرد و گفت: وجود این داربست ها برای مردم عادی مشکل ایجاد می کند و باعث راه بندان و ترافیک خواهد شد که ارگانهای ذی ربط با این قضیه برخورد خواهند کرد.

وی صدای بلندگوهای هیئت ها را هم یکی دیگر از مشکلات دانست و تاکید کرد: هیئت ها حداکثر تا ساعت ۲۳:۳۰ شب عزاداری کنند تا مزاحمتی هم برای مردم ایجاد نشود در غیر این صورت سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت آنها جلوگیری خواهد کرد.

سالار احمدزاده عضو شورای شهر کرمانشاه هم در این جلسه بهداشت هیئت ها را بسیار حیاتی دانست و گفت: بسیاری از هیئت ها حتی سطل زباله هم برای پسماندهای خود ندارند و پیاده رو و فضای شهری را اشغال کرده و باعث مزاحمت برای شهروندان شده است.

وی نصب بنرهای عزاداری هیئت ها در خارج از محله های خود، آلودگی صوتی و داربست های بدون مجوز در سطح شهر را معضل بزرگی دانست و خواستار رسیدگی و پی گیری برای رفع این مشکلات شد.

۳۲۰۳/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.