بهمن صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه عزیمت از مرز خسروی به عراق در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان مسئول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه زائران از مدت ها قبل پیگیر بودیم تا ترتیب موکبها را به سمت مرز خسروی هدایت کنیم.

وی اظهار داشت: توافق های خوبی با کشور عراق انجام شده و به زودی شاهد بازگشایی مرز خسروی به روی زائران خواهیم بود و این مرز بین المللی بعد از مدت ها میزبان دلدادگان کربلای حسینی خواهد بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه، هدف از این سفر را رایزنی با طرف عراقی عنوان کرد و گفت: هماهنگی های لازم با مسئولان دیاله را انجام می دهیم تا همکاری و وحدت را بین موکب های ایرانی و عراقی داشته باشیم و بتوانیم خدمات بهتری را به زائران دهیم.

صحرایی اضافه کرد: ظرفیت خوبی در استان دیاله برای استقرار موکب ها داریم و  تلاش می کنیم با هدایت آن ها به سمت مرز منذریه به نحو مطلوبتری به زائران عتبات عالیات خدمت کنیم.

قرار است امسال یک میلیون و ۲۰۰ زائر اربعین  از مرز خسروی عازم عتبات عالیات شود.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز  با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
۵۴ درصد صادرات کشورمان به عراق از مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.
۳۰۱۲/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.