جلیل آهنگرنژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این آلبوم صوتی، دربرگیرنده‌ بیش از ۴۰ شعر آزاد است که انتخاب موسیقی و تنظیم قطعات این مجموعه بر عهده‌ «وحید نظری» است و ضبط و صدابرداری آن را گروه هنری «دنگ پراو» به انجام رسانده اند.

«منصور یاقوتی» نویسنده برجسته ادبیات ایران درباره این کتاب صوتی می گوید: «مجموعه شعر «خواب‌های خانقین» یک تجربه موفق سوررئالیستی در نگاه تاریخ، هویت، عشق به سرزمین و زادگاه، دغدغه عظمت ها و شکوه‌های بر باد رفته و غبار و بوی سوخته سقوط که در تصاویر سوررئالیستی بازتاب یافته است.»

وی اظهار داشت: «آهنگرنژاد در سروده‌های خانقینی‌اش نگاهی تقلیدی به بافت سوررئالیسم ندارد. ذهن و زبان خود اوست که مفاهیم و تصاویر را با ملاط سوررئالیسم در می‌آمیزد در نتیجه این وادی، تجربه ای‌ است ماندگار و ای کاش در دست بی مایگان این وادی به سرقت نرود و اجازه بدهند این مجموعه شعر به عنوان یک تجربه سوررئالیستی موفق برای پژوهندگان و علاقمندان قابل استناد باشد.» 

خواب های خانقین به اهتمام نشر دیباچه در سال گذشته منتشر  و با استقبال دوستداران فرهنگ و ادبیات روبرو شد.

جلیل آهنگرنژاد روزنامه نگار و شاعر کرمانشاهی، بیش از یک و نیم دهه سابقه تدریس در دانشگاه در رشته های زبان و ادبیات فارسی و همچنین رسانه را در کارنامه خود دارد.

«طعم روزهای نیامده»، «نرمه واران»، « تم »، «رووژ» و «تصحیح برزونامه کوردی» از جمله کتاب های منتشر شده این شاعر و ادیب کرمانشاهی است. 

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.