به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مردم فرهنگ و هنر دوست کرمانشاه به مناسبت آغاز به کار آکادمی موسیقی و مرکز تخصصی ویلون رودکی کرمانشاه، گوش های خود را به موسیقی اصیل کُردی و ایرانی و نوای روح بخش آهنگ های ملی و محلی سپردند و شبی به یادماندنی را سپری کردند. 

در این مراسم فرهنگی و هنری ۲ گروه ارکستر به رهبری «عارف روستایی» از چهره های مطرح موسیقی کرمانشاه به اجرای برنامه پرداختند و استاد اصغر ایمانی از هنرمندان مطرح کرمانشاهی با آهنگ های کُردی روح حضار در مراسم را مهمان صدای اهورایی خود کرد.

بهنام محمودی دیگر هنرمند جوان کرمانشاهی نیز با چند آهنگ اصیل ایرانی به همراهی گروه ارکستر جمعیت را به وجد رساند. 

اجرای مشترک اصغر ایمانی و بهنام محمودی به همراهی گروه ارکستر 

تالار بزرگ انتظار کرمانشاه جای سوزن انداختن نبود و طبقه اول و دوم آن مملو از علاقه مندان به موسیقی بود و استقبال بی نظیر مردم فرهنگ دوست کرمانشاه از این برنامه نشان داد که مردم تشنه شادی و نشاط هستند و موسیقی می تواند بخشی از این شادی آنها را تامین کند.

 عارف روستایی مدیر آکادمی موسیقی و مرکز تخصصی ویلون رودکی در این برنامه با قدردانی از حمایت های مردم فرهنگ دوست کرمانشاه از این مراسم گفت: ارکستر بزرگ کودک و نوجوان را از چند سال پیش با همراهی و حمایت خانواده ها راه اندازی کردم و هدفم از این اقدام تقویت و ترویج موسیقی و فراهم کردن زمینه نشاط و شادی برای کودکان و نوجوانان است.

او از مدیران کانون پرورش فکری و سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری کرمانشاه نیز به واسطه حمایت های همیشگی قدردانی کرد و افزود: امروز در کنار فعالیت ارکستر شاهد راه اندازی آکادمی موسیقی و مرکز تخصصی ویلون رودکی در کرمانشاه هستیم و تلاش می کنیم در کنار سایر اساتید و مربیان مطرح استان، موسیقی را به صورت علمی و صحیح به علاقه مندان آموزش دهیم.

عارف روستایی مدیر آکادگی تخصصی موسیقی رودکی خواستار حمایت مسئولان از موسیقی شد

او از مسئولان خواست از این آکادمی و فعالیت های موسیقی در استان حمایت کنند تا کودکان و نوجوانان از پایه و به صورت علمی و تخصصی موسیقی یاد بگیرند.

رئیس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری کرمانشاه در ادامه این مراسم از کرمانشاه به عنوان فرهنگ، هنر و تمدن یاد کرد و گفت: به عنوان یک کرمانشاهی از اجراهای گروه بزرگ ارکستر فلارمونیک و کودک و نوجوان لذت بردم و از آقای عارف روستایی به عنوان جوانی پرتلاش که این گروه ها را ساماندهی کرده، قدردانی می کنم.

 مهدی عبدالمالکی با اعلام اینکه سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری کرمانشاه از فعالیت های فرهنگی به خصوص در حوزه موسیقی حمایت می کند، افزود: در اختیار گذاشتن فرهنگسراها به گروه های موسیقی یکی از اقدام های این سازمان است اگرچه در قبال تلاش های فرهنگ دوستان این اقدامات چشمگیر نیست.

در پایان این مراسم ۲ ساعته از طرف کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری لوح تقدیری به عارف روستایی به پاس تلاشهایش در عرصه موسیقی اهدا شد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

گزارش از فرزاد نویدی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.