به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد حجتی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: در اسلام هیچ طبقه ای نیست همه با هم باید در آبادانی جامعه تلاش کنند و همه در مقابل هم مسئول هستند.

وی با اشاره به خدمات جهاد سازندگی و بسیج برای کمک به نیازمندان و دیگر نهادهای مددجو در کشور بیان داشت: اگر برای خودمان کار نکنیم چطور حکومت می تواند به ۸۳ میلیون نفر خدمات ارائه دهد پس باید همه در کنار هم قرار گیریم و هر کدام به نوعی به یکدیگر کمک کنیم.

حجتی در ادامه با شاره به مشقات و مشکلات جامعه مانند تامین معیشت و ازدواج  اظهار داشت: با تعاون در انجام کارها بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

او در ادامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را از نماز و روزه واجب تر دانست و گفت: اگر جامعه ای عملی را بد بدانند خود به خود آن عمل از بین می رود و اگر جامعه به عملی به خوبی یاد کرد موجب ازدیاد آن عمل در جامعه می شود بنابراین وظیفه هر مسلمان است در مقابل فسادهای جامعه نظیر رشوه، کم فروشی، گران فروشی و احتکار حساس باشند تا با این فسادها که واقعا جامعه را از بین می برند، مقابله شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه به تاثیر شایعه پراکنی و بدبینی و تخریبی که از طریق فضای مجازی در جامعه صورت می گیرد، اشاره کرد و گفت: این اعمال برای استقرار نظام خطرناک است.

حجتی همچنین در ادامه به دشمنان برون مرزی و درونی نظام اشاره کرد افزود: اگر اتحاد و وحدت و انسجام داخلی حفظ شود، دشمنان هیچ کاری نمی توانند انجام دهند ولی اگر تفرقه و تخریب ایمان و اعتقادات صورت بگیرد و تفرقه جایگزین بشود مشکلات مردم چند برابر می شود.

وی مملکت را مال ملت دانست و تاکید کرد ایثار و مقاومت و رشادت های مردم برای شکل گیری انقلاب و دوران دفاع مقدس به آیندگان منتقل شود تا ببنند ما در مقابل تمام دشمنان و برای حفظ استقال و آزادگی کشور ایستادگی کردیم و انها بهتر خواهند فهمید که شهدا و امام انقلاب چه کار بزرگی انجام دادند.

 خطیب نماز جمعه شهر کرمانشاه در خطبه دوم نماز جمعه به سالروز بازگشت آزادگان در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ اشاره کرد که امسال با ولادت امام هادی (ع) همزمان شده است.

حجتی در ادامه روز ۲۷ مرداد را سالروز حماسه پاوه و ۲۸ مرداد سالروز سقوط دولت مصدق، تصویب قانون اساسی و اتش سوزی سینما رکس آبادان نام برد.

وی همچنین ۲۹ مرداد امسال را مصادف با روز عید سعید غدیرخم و امامت حضرت علی (ع) دانست و ۳۰ مرداد را روز مسجد به خاطر آتش سوزی مسجد الاقصی و ۳۱ مرداد را روز صنعت و همزمان با ولادت امام موسی کاظم برشمرد.

۳۲۰۹/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.