به گزارش خبرنگار ایرنا، محمودرضا نیازی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده محصولات صادر شده در بخش صنایع غذایی و کشاورزی شامل رب گوجه فرنگی، انواع کیک و شکلات و فراورده های لبنی می شود.

وی همچنین با بیان اینکه در بخش صنایع مکانیک و فلزشناسی نیز محصولاتی مانند میلگرد، تیرآهن، لوله های فولادی و انواع ورق گالوانیزه صادر شده است، افزود: در بخش صنایع ساختمانی و معدنی نیز شامل صادرات کاشی، سرامیک، سیمان و ... بوده ایم.

نیازی تصریح کرد: همه محصولات یادشده با نظارت و صدور مجوزهای لازم از سوی اداره کل استاندارد به کشورهای دیگر بخصوص عراق صادر شده است. 

مدیرکل استاندارد کرمانشاه ادامه داد: این اداره کل با ایجاد یک معاونت تخصصی استاندارد در شهرستان قصرشیرین علاوه بر ارائه خدمات آزمایشگاهی به گمرکات و تجار منطقه به منظور پوشش گمرکات پرویزخان، خسروی و مرز رسمی سومار و همچنین در شمال غرب استان نیز اداره استاندارد شهرستان پاوه خدمات رسانی به گمرک شوشمی را به صورت مستمر بر روی کالاهای صادراتی و وارداتی انجام می دهد.  

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۹۱ مورد اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره کل استاندارد مورد بررسی قرار گرفته و ۸۰۰ گواهینامه انطباق برای فرآورده های ارسالی از گمرکات به صورت الکترونیکی از طریق سامانه EPL صادر شده است.

نیازی یادآور شد: به منظور جلوگیری از قاچاق فرآورده های نفتی یارانه ای از مبادی رسمی استان طی سال جاری تعداد ۵۳۲ مورد نمونه برداری و آزمون محموله های صادراتی فرآورده های نفتی به وزن ۱۵ هزار تن جهت تعیین ماهیت فرآورده توسط این اداره کل انجام شده است. 

۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.