محمدابراهیم الهی تبار که به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری ایرنا کرمانشاه حضور یافت، با قدردانی از تلاشها و زحمات رسانه ها در استان گفت: امروز در دنیا جنگ رسانه حکم فرماست و هر کسی در این نبرد دست برتر دارد که قوی تر عمل می کند.

وی اظهار داشت: امروز یکی از چالش های آمریکا با ما این است که نتوانسته در تقابل فیزیکی و سخت افزاری وارد شود و تاکنون هر چه انجام داده در بعد اقداماتی مانند تحریم و فشار روانی بوده و این نشان موفقیت ماست.

این مقام مسئول گفت: البته در حوزه تقابل رسانه ای نیز موفق ظاهر شده ایم نشانه آن تحریم ظریف به دلیل این بوده که ادعا می کنند او در رسانه های بین المللی صدای نظام ایران را منعکس کرده است. این نشانه موفقیت ظریف در استفاده از رسانه و دیپلماسی عمومی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار افزود: به کار رسانه و اثرگذاری آن اعتقاد داشته و تاکیدمان بر حضور همه جانبه خبرنگاران در رویدادها و انتقال واقع بینانه اخبار بوده است. رسانه در توسعه استان می تواند بسیار موثر نقش ایفا کند. 

وی اعلام کرد: تغییر در شورای اطلاع رسانی را به تهران پیشنهاد دادیم چرا که اعتقاد داریم که مجموعه این شورا باید قوی ایفای نقش کند. جمع بندی این شد که دبیرخانه شورا برعهده فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و امیدوار به ساختار جدید آن هستیم.

الهی تبار گفت: رسانه می تواند با خلق فضا، جریان سازی کند و مطالبات مردم را به سمت درست هدایت کند. برندسازی کار رسانه هاست. هم افزایی رسانه ها برای رسیدن به اهداف عالی نیاز به کار مهندسی دارد.

وی اظهار داشت: نگاه به خبرگزاری ایرنا متفاوت از دیگر رسانه ها بوده چرا که رسانه نظام و دولت است و از این رو نقش آفرینی اش بیشتر باید باشد.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پرداخت به مسائل اجتماعی یکی از ضرورت های استان کرمانشاه است و اعتقاد داریم که به مسائل اجتماعی و فرهنگی باید جدی تر از آنچه که هست پرداخته شود.

وی گفت: ظرفیت های فراوانی در استان در ابعاد جغرافیایی،تاریخی، فرهنگی و تنوع قومی وجود دارد و از این لحاظ جزو استانهای اول کشور است. در داشتن زیرساخت‌ها و امکانات نیز ظرفیت بسیاری دارد اما شاخص ها هنوز با داشته های آن فاصله دارد.

الهی تبار اظهار داشت: در مسائل اجتماعی بزرگان به عنوان گروه مرجع استان نیاز است که ورود داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در زلزله کرمانشاه ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان داده شد.۳۰ هزار خانه تخریبی ساخته شد و ۶۰ هزار خانه در مدت کوتاهی ترمیم شد که خودش یک رکورد است اما آنچنان که باید در رسانه ها بازتاب داده نشده است.

۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.