به گزارش خبرنگار ایرنا؛ خبرنگار خبرگزاری ایسنا به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم در سخنانی با تاکید بر اینکه لازم است به حرفه خبرنگاری به صورت حرفه‌ای نگاه شود، گفت: متاسفانه هم اکنون هر کسی از راه می رسد بدون هیچ معیاری خبرنگار می‌شود.

محبوبه علی آقایی، رعایت حداقل های خبرنگاری را برای ورود به این حرفه ضروری دانست و افزود: رسانه های استان باید تخصصی تر شود.

وی اظهار داشت: اگرچه خبرنگاران گرفتاری های مادی و مالی زیادی دارند اما قلم فروشی در این حوزه به شدت مذموم و خطرناک است زیرا ضرر و زیان آن به شهر، استان و منطقه ما بر می گردد.

او همچنین از رشد قارچ گونه سایتهای خبری در ایام انتخابات انتقاد کرد و خواستار شفاف سازی منابع مالی آن ها شد.

علی آقایی همچنین با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از خبرنگاران استان خانم هستند، گفت: مشکلات این بخش از خبرنگاران چند برابر خبرنگاران مرد است که در این زمینه از استاندار کرمانشاه تقاضا داریم امکانات رفاهی و ورزشی در اختیار بانوان خبرنگار استان قرار دهد.

عبدالله مرادی مدیر مجتمع رسانه ای میلکان نیز با اشاره به مشکل کمبود کاغذ و زینک برای نشریات استان کرمانشاه خواستار توزیع سریع و عادلانه این نیازهای ضروری در استان شد.

وی همچنین با انتقاد از روند فعلی عضو گیری خانه مطبوعات در استان کرمانشاه گفت: شاخص های ورود به این خانه باید مناسب و راحت باشد تا همه خبرنگاران بتوانند به آن وارد شوند.

مرادی همچنین گفت: توزیع آگهی به نشریات استان به صورت مساوی و عادلانه نیست که این موضوع نیازمند نظارت دستگاه‌های ذیربط است.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر مدیران به توسعه رسانه‌های استان شد و از مسئولان فرهنگی استان سوال کرد که چرا امروز ما یک جشنواره مطبوعات در استان نداریم.

در این آیین همچنین از خانواده سید هیاث صیدی و مرحوم یگانه نوروزی از پیشکسوتان رسانه استان با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

شهنام صدیق صفایی کارشناس روابط عمومی استانداری کرمانشاه نیز به پاس تلاش های ۲۰ ساله در ارتباط و تعامل خوب با رسانه ها با اهدای لوح تقدیری مورد تجلیل قرار گرفت.

اجرای موسیقی سنتی کُردی پایان بخش آیین گرامیداشت روز خبرنگار سال ۹۸ استان کرمانشاه بود.

۷۴۴۴/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.