مدیر مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه گفت: از زمستان سال گذشته تلاش هایی را برای اجرای فاز دوم توسعه غار قوری قلعه انجام دادیم، اما متاسفانه محیط زیست با اجرای آن موافقت نکرد.

حامد سپهری در گفت وگو باخبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به شناسایی و کشف بیش از سه هزار متر از فضای غار قوری قلعه طی دهه های گذشته، اظهارکرد: باوجود این درحال حاضر گردشگران تنها  از حدود 500 متر از فضای غار می توانند بازدید کنند.

وی اعلام کرد: از بیش از یک دهه پیش که غار قوری قلعه به دلیل جایگاه ویژه و اهمیت زیست محیطی در فهرست غارهای درجه یک کشور قرار گرفت، تابحال امکان گشایش بخش بیشتری از فضای آن برای نمایش عمومی فراهم نشده است.

مدیرمجموعه تفریحی توریستی قوری قلعه افزود: از زمستان سال گذشته رایزنی و تلاش زیادی کردیم تا بتوانیم موافقت مسئولان محیط زیست را برای اجرای فاز دوم توسعه غار و گشایش فضاهای جدید آن بگیریم تا شاهد تحول و استقبال بیشتر گردشگران از آن باشیم، اما متاسفانه مسئولان این سازمان موافقت نکردند.

وی در ادامه در پاسخ به چرایی طولانی شدن پروسه اجرای 16 پروژه گردشگری در داخل مجموعه نیز گفت: حل و فصل تملک زمین های اطراف غار از منابع طبیعی و معارضین حقیقی و ازسوی دیگر پروسه های طولانی اداری دو عاملی هستند که باعث تاخیر در روند اجرای این پروژه ها شده است.

سپهری تاکید کرد: اهتمام مجموعه مدیریتی استان و این مجموعه بر این است که قوری قلعه را به یکی از سایت های گردشگری مهم استان تبدیل کنیم و در این راه گام برمی داریم.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.