آذر ولی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عده ای در گذشته عادت داشتند با تراکتور برای برداشت گیاه شیرین بیان به جان طبیعت بکر قلاجه بیفتند اما مدتی است محیط زیست منطقه قلاجه با خاطیان برخورد جدی خود را شروع کرده است .

وی اظهار داشت: از متخلفان تراکتور و موتورسیکلت ضبط شده و به دادگاه شهر سرمست ارجاع شده است و طبق رایزنی قبلی با دادستان شهر سرمست پرونده های متخلفان زیست محیطی خارج از نوبت رسیدگی می شود. 

وی اظهار داشت: خوشبختانه از سال ۹۷ تاکنون پرونده متصرفان زمین های منطقه قلاجه در حال صدور رای است و دادستان شهر سرمست در نوبت های متوالی در حال صدور رای برای متخلفانی است که به تصرف زمین و قطع اشجار برای اضافه کردن به زمین کشاورزیشان  هستند.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه گفت: متخلفان، خلع ید شده و مجازات های قانونی را دریافت کردند و بقیه پرونده ها هر هفته در حال پیگیری است.

ولی زاده افزود: ما برای اولین بار در سال ۹۷ کار گروهی شامل کارشناسان زبده برای بررسی میزان تصرفات زمین های منطقه قلاجه تشکیل دادیم که خوشبختانه اکثر تصرفات مشخص و بزودی همه آنها خلع ید خواهند شد. 

وی تصریح کرد: در مورد منطقه حفاظت شده بیستون حوزه «نجیوران» با دستور قضایی و مصوبه شورای تامین محیط زیست استان وارد عمل شده و زمین های متصرف شده خلع ید شده است. 

وی با بیان اینکه محیط زیست استان از تمامی مقامات قضایی که همکاری مجدانه و خالصانه داشتند، تشکر کرد و گفت: در سال ۹۷ و امسال یعنی سال ۹۸ امیدواریم تمامی زمین های تصرف شده در مناطق تحت مدیریت محیط زیست خلع ید شده و با خاطیان برخورد شود.

او افزود: ما سربازان حفاظت از طبیعت و محیط زیست هستیم و در این راه تمام توان خود را طبق مفاد قانونی پیش خواهیم برد و جا دارد از زحمات و حمایت های نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ویژه مجددا تشکر کنیم.

استان کرمانشاه در مجموع سه منطقه حفاظت شده شامل بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است، دارد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.