به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلامحمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی کرمانشاه به تشریح اعمال فلسفه حج پرداخت و افزود: مجاهدت‌های پیامبر اکرم (ص) که از مکه شروع شده و در مدینه ادامه یافت موجب شد که این آیین رهایی بخش در سراسر جهان منتشر شود و مومنان با حضور در سرزمین وحی عظمت اسلام را در مبدا و تنوع اقوام و نژادها دیده و با تعاملات خود با سایر دینداران به تقویت دین می پردازند.

او با بازکردن این نکته که در میان احادیث پیامبر اسلام (ص) می توان نویدهای روشنی از بخشودگی حجاج دید، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند در عرفه خداوند از گناه یک سال قبل و یک سال بعد آنان می گذرد.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دانسته و نادانسته عده‌ای برای کمرنگ جلوه دادن حج و تشرف به سرزمین وحی، گفت: عده‌ای هزینه‌های سنگینی برای سفرهای خارجی و تفریحی خود می کنند اما تا سفر حج به میان می‌آید می‌گویند چرا مومنان هزینه می‌کنند و بهتر است آن را در همین جا خرج کنند در حالی که این عشق مومنان واقعی و واجب بر افراد داراست و نمی توان مسلمانان عاشق و مستطیع را برای رفتن به سفر حج سرزنش کرد.

ماموستا محمدی همچنین با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار از تلاش همه خبرنگاران تقدیر کرد و گفت خبرنگاران چشم بینا و گوش های شنوای جامعه هستند که هم باید مشکلات جامعه را نقد و مسائل مختلف را تحلیل کنند و هم در روایت های خود صادق و امین باشند.

او از خبرنگاران خواست واقعیت‌های جامعه و مردم را با زبان هنر و فن خود واکاوی کنند و اجازه خطا و انحراف به کسانی که در کسوت مسئولیت و خدمت به مردم هستند، ندهند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.