به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا مصری روز پنجشنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران استان کرمانشاه که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، افزود: متاسفانه اکنون بخشی از شهروندان اقدام های اجرایی را از نمایندگان مجلس مطالبه می‌کنند در حالی که اگر وظیفه اصلی نمایندگان یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن به صورت جدی و مستمر مطالبه شود، بسیاری از مشکلات اجرایی نیز رفع خواهد شد.

مصری تاکید کرد: اکنون بسیاری از مسئولان در موضوعات مختلف اقدام های زیادی انجام می دهند که بازتاب قابل توجهی هم در رسانه ها پیدا می‌کند اما مشخص نیست که چه تعداد از این اقدام ها به نتیجه و حل مشکل منتهی می شود.

او از رسانه ها و مردم خواست که نتیجه این کارها را از مسئولان مطالبه کنند تا در حد یک کار بی‌نتیجه باقی نماند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این نشست که با حضور جمعی از فعالان رسانه استان کرمانشاه برگزار شد، با تقدیر از خبرنگاران صادق و بصیر استان از خدمات آنها تجلیل کرد.

در این نشست همچنین فعالان رسانه به بیان دیدگاه‌ها، انتقادات و نظرات خود درباره موضوعات استانی و ملی پرداختند که گسترده شدن فساد اداری و ضرورت مقابله عملیاتی با آن، محدود نشدن توجه به ارزش و جایگاه رسانه به یک روز خاص، درخواست پیگیری مشکلات خبرنگاران از جمله مسکن، بیمه و دستمزدها، لزوم حمایت قانونی و قضایی از آزادی بیان خبرنگاران، ضرورت پاسخگویی مسئولان استان به نقدها و راهکارهای ارائه شده در رسانه ها و اهمیت تدوام جلسات همفکری نمایندگان مجلس به خبرنگاران استان از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

سابقه روزنامه نگاری در استان کرمانشاه به حدود ۱۱۰ سال قبل باز می‌گردد و براساس اطلاعات موجود، اولین نشریه‌ای که در استان چاپ شده، روزنامه‌ای به اسم «کرمانشاه» بوده است.

براساس آمار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اکنون ۸۱ نشریه محلی، ۳۶ پایگاه خبری برخط، ۲ پایگاه خبری غیربرخط و نمایندگی ۹۵ نشریه سراسری مکتوب در کرمانشاه فعالیت دارند.

۷۴۴۴/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.