کیومرث مظفری روز پنجشنبه در دیدار با رییس و کارکنان ایرنا به مناسبت روز خبرنگار افزود: از جمعیت ۲ میلیون نفری استان، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که روزانه به طور میانگین ۱۷ هزار نفر از آنان  به مراکز درمانی و بیمارستانی برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می کنند.

مظفری با بیان اینکه تقریبا تمام مردم استان کرمانشاه به نوعی زیرپوشش بیمه درمانی قرار دارند، اظهار داشت: در هیچ جای دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران برای درمان زیرپوشش بیمه نیست و این از خدمات ارزشمند حاکمیت ایران به مردم است که متاسفانه کم اطلاع رسانی شده است.

ماهیانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه درمان بیماران خاص استان می شود

 وی در ادامه بیان داشت: هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران خاص مانند هموفیلی، پلاسما، کلیوی، ام اس و غیره زیرپوشش بیمه سلامت استان است که ماهیانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یعنی ۹۵ درصد هزینه درمان آنها بر عهده بیمه سلامت است.

او همچنین به هزینه درمان ۳۷ هزار مددجو کمیته امداد شهری زیرپوشش بیمه سلامت اشاره کرد و بیان داشت در ماه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه درمان مددجویان کمیته امداد می شود و استان کرمانشاه از نظر سرعت عمل  و تعداد افراد زیرپوشش رتبه اول کشور را دارد.

مظفری همچنین از تخفیف ۵۰ درصدی بیمه صندوق ایرانیان از ۶۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان برای هر فرد خبر داد گفت: بیمه سلامت حق ۵۰ درصد بیمه ایرانیان را پرداخت می کند و آنان مانند کارمندان دولت می توانند به هر مرکز درمانی مراجعه کرده و خدمات درمانی دریافت کنند.

وی در ادامه بیان داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان امسال برای بیمه سلامت استان کرمانشاه اعتبار اختصاص یافته که از این مبلغ ۴۰ درصد بابت مطالبات سال گذشته به مراکز درمانی و دارو خانه ها پرداخت شده است.

 مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود تسویه حساب داروخانه ها را از اولویت های بیمه سلامت دانست و گفت: تمام مطالبات داروخانه ها در سه ماه اول سال جاری پرداخت شده و مطالبات دیگر بخش ها و مراکز نیز تا اردیبهشت ماه پرداخت شده است.

نسخه نویسی الکترونیکی در پنج شهرستان استان راه اندازی شده است 

مظفری در ادامه یکی از مهم ترین اقدام های بیمه سلامت در سال جاری ررا اه اندازی خدمات الکترونیکی با نسخه نویسی الکترونیکی و استقرار سامانه سنجی در بیمارستان های علوم پزشکی دانست و گفت: با راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی کاغذ از روند درمانی، حسابرسی، تایید نسخه و دفترچه حذف خواهد شد تمام خدمات الکترونیکی و سریع انجام می شود که اکنون در پنج شهرستان جوانرود، کنگاور، هرسین، صحنه و پاوه راه اندازی شده است.

وی در ادامه سرعت عمل، صحت عمل و جلوگیری از ۳۰ درصد هزینه پرت درمانی را از دیگر ویژگی های مهم خدمات الکترونیکی عنوان کرد.

خدمات الکترونیکی ارجاع روستاییان از سطح یک به ۲ در سه شهرستان استان انجام می شود

مظفری همچنین گفت: استقرار سامانه الکترونیکی ارائه ارجاع روستاییان به مطب های پزشکی در شهرستان های، کنگاور، قصرشیرین و گیلانغرب باتوجه به آماده بودن زیرساخت های اینترنتی این شهرستان ها به زودی راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: در این طرح افراد با مراجعه به خانه بهداشت روستا اگر به خدمات تخصصی بیشتری درمان نیاز داشته باشند، مرکز بهداشت روستا برای آنها از طریق سامانه الکترونیکی نوبت پزشک می گیرد و مستقیم به مطب می روند و دیگر سرگردان نمی شوند.

۳۲۰۹/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.