مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از حذف دفترچه های بیمه سلامت در استان تا پایان امسال در صورت تخصیص اعتبارات و تامین زیرساخت ها خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، کیومرث مظفری در نشست خبری امروز (16 مرداد) با اشاره به راه اندازی طرح نسخه نویسی الکترونیک در پنج شهرستان استان شامل هرسین، صحنه، کنگاور، جوانرود و پاوه گفت: این طرح به تدریج در مابقی شهرستان ها نیز اجرا می شود.

وی با اشاره به لزوم حذف کاغذ از چرخه امور مربوط به بیمه گفت: تلاش ما این است بتوانیم دفترچه های کاغذی را هرچه زودتر از چرخه استفاده خارج کنیم.

وی افزود: این کار منوط به تامین زیرساخت ها و تخصیص اعتبارات مناسب است و درصورت فراهم شدن این شرایط دفترچه های کاغذی بیمه سلامت در استان طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال حذف می شود.

وی با اشاره به فعالیت سیستم تایید دارو در داروخانه های استان گفت: در حال حاضر برای تایید نسخه و دارو نیازی به مراجعه حضوری به ادارات بیمه نیست و دارو  و نسخه بصورت اینترنتی در محل داروخانه تایید می شود.

مظفری از اجرای طرح ارجاع الکترونیک بیماران روستایی در مراکز درمانی شهری هم خبر داد و افزود: این طرح در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.

وی در ادامه با اشاره به خدمات متنوع بیمه سلامت گفت: بخشی از این خدمات در حوزه دارو است و درحال حاضر 2400 قلم داروی ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

وی با بیان اینکه 98 درصد داروهای کشور تولید داخل است، گفت: تقاضای ما از پزشکان و بیماران این است که نسبت به استفاده از داروهای داخل اهتمام ورزند و از این طریق به تقویت تولیدات داخلی کمک کنند.

مظفری تاکید کرد: ایران در حال حاضر در زمینه کیفیت دارو و درمان جزو کشورهای برتر دنیا قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به هزینه 100 میلیارد تومانی بیمه شدگان استان در سه ماهه ابتدای امسال گفت: از این میزان حدود 15 درصد صرف هزینه داروی بیماران می شود.

وی افزود: همچنین از محل این اعتبارات 40 درصد مطالبات سال گذشته مراکز درمانی استان پرداخت شده است.

مظفری با اشاره به خدمات دهی بیمه سلامت به 1956 بیمار خاص در استان گفت: هزینه ماهانه هر بیمار بطور میانگین حدود 1.2 میلیون تومان است و  در سه ماهه امسال حدود 2.5 میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.