فرماندار کرمانشاه از آمادگی ۷۵ موکب در شهرستان برای خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات در اربعین حسینی خبر داد.
 به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، فضل الله رنجبر در نشست ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه که امروز (۱۵ مرداد )در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به خودجوش و مردمی اداره شدن تمامی موکب ها، اضافه کرد: احتمال افزایش این موکب ها تا اربعین پیش رو وجود دارد.
فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه تامین امنیت مسیر تردد زائران عزت بخش است، از همۀ نهادها خواست برای امنیت زوار تلاش مضاعف داشته باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه نباید در داخل شهر ماهیدشت هیچ موکبی برپا شود، گفت: برپایی موکب  در داخل شهر مشکلات ترافیکی به وجود می‌آورد.
رنجبر با اشاره به ضرورت توجه به موازین بهداشتی در موکب ها، از صاحبان این موکب ها خواست تا رعایت مسائل بهداشتی را در نظر داشته باشند.
وی  در ادامه با اعلام آماده باش به تمامی ادارات و نهادها برای آماده سازی اماکن موجود برای اسکان زوار عتبات عالیات در اربعین حسینی، تصریح کرد: همۀ ادارات، نهادها، حسینیه ها، مساجد، اردوگاه های راهیان نور و... موظف به برنامه‌ریزی برای اسکان زائرین عتبات عالیات هستند.
وی همچنین از ادارات خواست تا نمازخانه ها، سالن های ورزشی و اماکن  خود را برای اسکان احتمالی زوار عتبات عالیات مفروش کنند.
فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مدارس هم باید آماده اسکان احتمالی زوار عتبات عالیات شوند، گفت: همچنین باید کانکس های موجود در سطح شهر مثلا کانکس های مستقر در پارک شاهد برای اسکان احتمالی زائران حسینی در اربعین آماده شوند.
 فرماندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به احتمال بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال، افزود: باید برای برپایی نمایشگاه هایی در کنار موکب ها در ایام اربعین برنامه‌ریزی شود، چرا که برپایی این نمایشگاه ها علاوه بر اینکه نیازهای زوار برای خرید را برطرف می‌کند، می‌تواند نقش مهمی در درآمدزایی برای مردم داشته باشد.
 وی اضافه کرد: گردشگری مذهبی یکی از راه های اشتغال زایی به شمار می رود که باید از این فرصت در شهرستان کرمانشاه برای اشتغالزایی استفاده شود.
فرماندار کرمانشاه سپس از همایش بزرگ اربعین به عنوان  یک همایش وحدت بخش برای جهان اسلام یاد کرد و افزود: این همایش به همان اندازه که برای مسلمانان امیدبخش است، برای دشمنان اسلام و انقلاب ناامید کننده است .
 وی در ادامه با اشاره به ضرورت انتقال فرهنگ عاشورایی به آیندگان، از پیرغلامان و پیشکسوتان خواست تا پای جوانان را به  موکب ها باز کنند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به در پیش بودن جشن غدیر، از برگزاری مراسم جشن عید غدیر در حوزه علمیه واقع در بلوار تاق بستان به همراه بازسازی واقعه غدیر خبر داد.
وی از همۀ ادارات خواست برای برگزاری باشکوه این جشن بزرگ دینی برنامه ریزی کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.