به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: نهادهایی که به دلایلی نمی توانند این مدارس را پس دهند باید قیمت آن را به آموزش و پرورش استان پرداخت کنند. 

وی در ادامه از اقدام های آموزش و پرورش در زمینه ارتقا کمیت و کیفیت سطح سوادآموزی استان که در کشور رتبه نخست را در سال ۹۷ کسب کرده تقدیر کرد و از معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان خواست، این مسیر موفقیت آمیز را ادامه دهد.

او در بخش دیگری از سخنان خود از اعضای شورای آموزش و پرورش استان خواست در راستای آموزش تخصصی و وحدت رویه در محتوای روش آموزشی نونهالان و پیش دبستانی ها، مراکزی که به عنوان های دیگر از سوی نهادهای مختلف کسب مجوز کرده اند ولی در عمل خدمات مهد کودکی و پیش دبستانی ارائه می کنند، شناسایی و از آنها بخواهند فقط در زمینه ای که مجوز دارند، فعالیت کنند و مداخلات آموزشی نداشته باشند.

بازوند در ادامه در خصوص برقراری حق مناطق جنگی برای فرهنگیان بخش های دینور، سرفیروزآباد و کوزران از توابع شهرستان های صحنه و کرمانشاه قول پیگیری این موضوع را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی داد.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید فراوان مقام معظم رهبری است، گفت: در گام دوم و همچنین سند تحول بنیادین که سند بالادستی یکی از اهداف برنامه ششم توسعه نیز هست ریشه کنی بی سوادی در کشور و توجه عمیق به کیفیت آموزش دیده شده که آموزش و پرورش استان باید در این زمینه برنامه و جدیت تمام به خرج دهد.

بازوند در ادامه خواستار افزایش افراد جامعه هدف معاونت سوادآموزی استان در سال ۹۸ شد و اظهار داشت: نزدیک به ۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در سن ۱۰ تا ۴۹ سال طبق آمار ثبت احوال استان بی سواد هستند که اگر طبق هدف گذاری های معاونت آموزش و پرورش پیش برویم نمی توانیم نرخ بی سوادی را تا سال ۱۴۰۰ ریشه کن کنیم.

در این جلسه مقرر شد در سال ۹۸، نزدیک به ۱۴ هزار نفر از افراد ۱۰ تا ۴۹ سال استان زیرپوشش نهضت سوادآموزی قرار گیرند و همچنین مدارس در اختیار نهادها و ادارات تعیین تکلیف شوند.

در این نشست همچنین مقرر شد، نهادها بر فعالیت مراکز آموزشی که مجوز صادر کرده اند نظارت داشته باشند و با مراکز مهدکودک ها و پیش دبستانی تداخل آموزشی نداشته باشند.

صدور مجوز برای برگزاری کلاس های «کیو سی تی» در چند مدرسه استان به عنوان پایلوت منوط به درخواست آموزش و پرورش استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه حدود ۳۲۵ هزار نفر دانش آموز و ۲۸ هزار فرهنگی است.

۳۲۰۹/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.