سمیرا پولکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این پایگاه ها هم اکنون کار بینایی سنجی کودکان پنج و ۶ ساله از طریق چارت (E) و برای کودکان سه و چهار ساله را از طریق دستگاه تجهیز شده انجام می‌دهند.  

وی با بیان اینکه ماهیانه ۲ هزار نفر به پایگاه های کرمانشاه مراجعه می کنند، ادامه داد: طرح کشوری غربال گری بینایی سنجی نیز در استان همزمان با سایر استان ها از اول آبان آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد.

این مسوول اضافه کرد، علاوه بر پایگاه های ثابت، پایگاه سیار بهزیستی نیز در محلات برای انجام رایگان بینایی سنجی مستقر می شوند.

پولکی در خصوص فعالیت پایگاه های سلامت اجتماعی اظهار داشت: این پایگاه ها فعالیت های محلی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را دنبال می کنند و در داخل این پایگاه ها همیاران داوطلب مردمی هم فعالیت دارند.

وی فعالیت این پایگاه ها را تحلیل وضعیت نیازسنجی، محلی برای آموزش و اطلاع رسانی عنوان کرد و از آنان به عنوان بازوی مهمی برای اقدام های پیشگیرانه یاد کرد.

۱۵۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در قالب ۶۳ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی هستند که یک هزار و ۱۰۴ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی در مراکز شبانه روزی بهزیستی قرار دارند.
نزدیک به پنج هزار نفر هم پشت نوبت دریافت خدمات از بهزیستی هستند.

۷۴۶۰/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.