معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به هدف گذاری برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان در سال جاری، گفت: تحقق این هدف گذاری نیازمند هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، هدایت حاتمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی معاون اول رییس جمهور برگزار شد، با اشاره به نرخ بیکاری بالای استان، گفت: در سه دهه گذشته در بیشتر سالها بیکاری استان در جایگاه اول کشور قرار داشته، اما خوشبختانه چندماهی است که نرخ بیکاری استان سیر کاهشی به خود گرفته است.

وی افزود: بهار امسال رتبه پنجم بیکاری کشور را داشتیم و امیدواریم همین روند کاهشی در ماه‌ها و سالهای بعد نیز ادامه یابد. هدفگذاری امسال نیز کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان است.
وی افزود: امسال برای تحقق اهدافمان در بخش اشتغال به هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که پنج هزار میلیارد تومان آن باید از محل تسهیلات بانکی و دو هزار میلیارد تومان از محل آورده بخش خصوصی تامین شود.
حاتمی با اشاره به کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته، گفت: در این سال 1600 میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانکی پرداخت شد که خروجی آن ایجاد 23 هزار شغل جدید و خالص بود.

وی از پرداخت 130 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال در سه ماهه امسال خبر داد وافزود: این روند بسیار کند بوده که خوشبختانه با پیگیری های استاندار و دکتر مصری نماینده مردم کرمانشاه این روند در حال تسریع است.

حاتمی راه اندازی پروژه های اقتصادی نیمه کاره را گام مهمی در ایجاد اشتغال عنوان کرد وافزود: در حال حاضر 226 پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد داریم که از این تعداد 128 پروژه کوچک( اشتغالزایی کمتر از 10 نفر)، 55 پروژه متوسط ( اشتغالزایی 10 تا 20 نفر)، 30 پروژه مهم (اشتغالزایی 20 تا 50 نفر) و 13 پروژه کلیدی (اشتغالزایی بیش از 50 نفر) هستند که با اهتمام جدی می توان آنها را به چرخه تولید برگرداند.

وی افزود: همچنین 192 پروژه اقتصادی با پیشرفت فیزیکی کمتر از 50 درصد در استان شناسایی شده که این پروژه ها باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند و آنهایی که قابلیت استفاده بهینه و توجیه اقتصادی ندارند شناسایی شده و از دستور کار خارج شوند تا هم انرژی سرمایه‌گذار هدر نرفته و هم زمین فریز شده برای پروژه آزاد شود.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به افزایش دوباره رتبه استان در بحث بهبود فضای کسب وکار گفت: به دست آوردن دستاوردها و موفقیت ها مهم است، اما مهمتر از آن حفظ این دستاوردها است که در این زمینه باید اهتمام جدی داشته باشیم.

وی افزود: رتبه استان دربحث فضای کسب و کار اواخر سال گذشته بیست و سوم کشور شده بود، اما متاسفانه در بهار امسال مجددا سه پله پایین تر رفتیم و به جایگاه بیست و ششم کشور رسیدیم.

حاتمی از بهبود شاخص نرخ تورم استان هم خبر داد.

حاتمی اشاره ای همه به وضعیت تجارت خارجی استان داشت و افزود: سال گذشته 2.9 میلیارد دلار صادرات داشتیم که این میزان هفت تا هشت درصد میزان صادرات 44 میلیارد دلاری کشور محسوب می شود.

وی افزود: امسال نیز علی رغم شرایط اقتصادی کشور، صادرات استان در سه ماهه ابتدای سال از نظر وزنی 14 درصد و از نظر ارزشی سه درصد رشد داشته است.

وی به رقم سرمایه گذاری خارجی استان در سال گذشته هم اشاره کرد وافزود: سال گذشته حدود 363 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی داشتیم که به زودی یک یا دو پروژه مهم آن در استان کلید می خورد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه به بخشی از بازدیدهای معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی معاون اول رییس جمهور از طرح ها و پروژه های اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: منطقه ویژه اسلام آبادغرب و قصرشیرین از جمله این طرح ها بود که متاسفانه طی چندسال گذشته تنها یک یا دو واحد در این مناطق مستقر شده اند و باید زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری آن فراهم شود.

وی افزود: همچنین استقرار مجدد گمرک در منطقه ویژه اسلام آبادغرب در حال پیگیری است.

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.