به گزارش خبرنگار ایرنا، حبیب الله وفایی عصر شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور سعید شیرکوند معاون اقتصادی دکتر جهانگیری فرمانده ستاد اقتصادی مقاومتی کشور در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، همچنین  با اشاره به سه سند مهم اقتصادی سند اشتغال جامع استان، رونق تولید و کارا افزود: در سال جاری با تلفیق و هم ردیف شدن این سه سندمهم  اشتغال ۳۱ هزار نفر هدف گذاری شده که اگر مححق شود سه درصد نرخ بیکاری استان کاهش می یابد.

وفایی در ادامه استان کرمانشاه را از نظر پس انداز و درآمد سرانه پایین تر از حد میانگین کشور اعلام کرد و اظهار داشت: متوسط درآمد سرانه کشور ۲۲ و نیم میلیون تومان است در حالی این رقم در استان کرمانشاه ۱۵ و نیم میلیون تومان است و این نشان از عدم توسعه این استان در بخش اقتصاد است.

وی همچنین از تعهد ۳۰ دستگاه اجرایی استان برای انجام  ۱۲۹ پروژه اقتصادی و تحقق ۴۷۰ پروژه اقتصادی - عمرانی در بخش های کشاورزی، صنعتی و خدماتی در سال جاری اشاره کرد که از این تعداد ۶۵ پروژه آن اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.

او در ادامه سهم بخش کشاورزی را در اقتصاد استان ۱۷ درصد دانست که در سال جاری باید به ۲۸ درصد، سهم بخش صنعت از ۲۰ درصد فعلی به ۲۲ درصد و بخش خدمات از ۶۲ درصد به نزدیک ۵۰ درصد برسد. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در پایان گفت: در سال ۹۷ ۲۰ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده که ۹۶ درصد مصوبات آن تحقق یافته است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارد .

۳۲۰۹/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.